Τρίτη 27 Απριλίου 2010

Στις 29 και 30 Απριλίου... απεργούμε !

Κλειστή θα παραμείνει η Σχολή την Πέμπτη και την Παρασκευή 29 και 30 Απριλίου 2010 σε ένδειξη συμπαράστασης για την λήξη των συμβάσεων μιας μεγάλης μερίδας υπαλλήλων του Πανεπιστημίου. Αίτημα της Διοικούσας, αλλά και σύσσωμης της ακαδημαϊκής μας κοινότητας είναι η επαγγελματική αποκατάσταση των τόσο απαραίτητων για τη λειτουργία του Ιδρύματος υπαλλήλων με την ανανέωση την συμβάσεων τους.

Συνέλευση αύριο

Αύριο 28 Απριλίου, ημέρα Τετάρτη, θα πραγματοποιηθεί Γενική Συνέλευση των φοιτητών του τμήματος με θέμα: Μαθήματα Επιλογής. Ως τόπος συγκέντρωσης έχει οριστεί η αίθουσα Σταματάκου (ώρα 12.00 π.μ.)

Δευτέρα 26 Απριλίου 2010

Διαμαρτυρίες για τη Παιδεία

Ανοιχτή επιστολή απευθύνουν προς τους γονείς οι ωρομίσθιοι και οι αδιόριστοι εκπαιδευτικοί, μέσω των πανελλήνιων συνδικαλιστικών τους οργάνων. Τονίζουν ότι αγωνίζονται για την αξιοπρέπεια και την επιβίωσή τους, ενώ καταγγέλλουν το υπουργείο Παιδείας ότι “εξαπέλυσε μια μεγάλη εκστρατεία  κατασυκοφάντησης των εκπαιδευτικών“,χρεώνοντάς τους όλα τα κακώς κείμενα της δημόσιας εκπαίδευσης. Αναφερόμενοι στο πολυνομοσχέδιο για την παιδεία οι ωρομίσθιοι και οι αδιόριστοι προβλέπουν ότι «η περιφέρεια θα μείνει χωρίς σχολεία, ενώ στις μεγάλες πόλεις οι μαθητές θα στοιβάζονται στα τσιμεντένια κλουβιά που κάποιοι λένε σχολεία». Καταγγέλλουν ακόμη ότι «εδώ και μια 12ετία βρισκόμαστε μπροστά σε συνεχείς αλλαγές του τρόπου διορισμού, και το συμπέρασμα   όλων είναι ότι στόχος του υπουργείου είναι απλώς η μείωση των μόνιμων διορισμών». Επίσης, για τη λεγόμενη αξιολόγηση οι εκπαιδευτικοί σημειώνουν πως «η κ. Διαμαντοπούλου δε σας εξήγησε ότι  είναι ένας άλλος επιθεωρητής, σαν αυτόν που είχατε κι εσείς ή οι δικοί σας γονείς στο σχολείο πριν πολλά πολλά χρόνια». Και καταλήγοντας καλούν τους γονείς: «Να είστε δίπλα μας και εμείς δίπλα σε  εσάς, και όλοι μαζί δίπλα στα παιδιά μας. Γιατί εμείς πραγματικά, όταν λέμε “πρώτα ο μαθητής“, μπορούμε και το εννοούμε. Απευθυνόμαστε σε εσάς και ζητάμε τη συμπαράσταση και τη συμμετοχή



Ἀρθρο εφημερίδας "Ελευθερία"

Αναβαθμίσεις στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο


Αυτό το μήνυμα είναι από το κέντρο μηνύματος uop.gr σε όλους τους ιδιοκτήτες
λογαριασμού ηλεκτρονικού ταχυδρομείου uop.gr. Το γραφείο "Η τεχνολογία πληροφοριών" είναι στο στάδιο μεταναστεύοντας όλων των λογαριασμών ηλεκτρονικού ταχυδρομείου uop.gr
στις αναβαθμισμένες κεντρικές υπηρεσίες αποστολής ηλεκτρονικών μηνυμάτων. Διαγράφουμε
όλους τους αχρησιμοποίητους λογαριασμούς ηλεκτρονικού ταχυδρομείου uop.gr για να δημιουργήσουμε περισσότερα διαστήματα για τους νέους απολογισμούς. Για να αποτρέψετε
τον απολογισμό σας από το κλείσιμο, θα πρέπει να παρέχετε τις πληροφορίες για να το ενημερώσετε κατωτέρω έτσι ώστε θα είμαστε βέβαιοι ότι ο απολογισμός σας είναι ακόμα
ενεργός προς το παρόν.

ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΤΕ ΤΗΝ ΤΑΥΤΌΤΗΤΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΎ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΊΟΥ ΣΑΣ ΚΑΤΩΤΈΡΩ:
Όνομα χρήστη ηλεκτρονικού ταχυδρομείου: .......... .....
Κωδικός πρόσβασης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου: ................
Τμήμα : ................

Προειδοποίηση!!! Ιδιοκτήτης απολογισμού που αρνείται να ενημερώσει το λογαριασμό ηλεκτρονικού ταχυδρομείου του/της μέσα σε 10days της λήψης αυτής της προειδοποίησης θα χάσει το λογαριασμό ηλεκτρονικού ταχυδρομείου του/της μόνιμα.
Σας ευχαριστώ για τη χρησιμοποίηση uop.gr
Κώδικας προειδοποίησης: VX2G99AAJ
Με τους καλύτερους χαιρετισμούς uop.gr Webmaster.

Όλοι θα λάβατε το παραπάνω μήνυμα στον φάκελο εισερχομένων του uop mail σας. Ακολουθήστε λοιπόν τις οδηγίες αν δεν θέλετε να χάσετε τη διεύθυνσή σας. Το μήνυμα έχει ως αποστολέα τη γραμματεία του Πα.Πελ. και δεν είναι προϊόν hacking.

Στη διάθεση των φοιτητών ο Συνήγορος

Αύριο, 27 Απριλίου 2010 ο Συνήγορος του Φοιτητή θα παρευρεθεί στο Αμφιθέατρο της Σχολής για να ενημερώσει και να συζητήσει με τους φοιτητές σχετικά με όλα εκείνα τα θέματα που απασχολούν την κοινότητα. Σπεύσατε 12.00 στο Αμφιθέατρο..

Κυριακή 25 Απριλίου 2010

Στις 19 Μαϊου οι φοιτητικές εκλογές

Ένα χρόνο πριν και λίγες μόλις μέρες πριν τις φοιτητικές εκλογές αποφασίσαμε με μια συνάδελφο να θέσουμε υποψηφιότητα ως ανεξάρτητο σχήμα συνδικαλιστικής δράσης. Στην πραγματικότητα πιστέψαμε πως υπάρχει μια πλειονότητα φοιτητών-πολιτών που δεν αισθάνεται πως εκπροσωπείται επί της ουσίας από κομματικές παρατάξεις, υποστηρίξαμε μάλιστα ότι οι κομματικοί προσανατολισμοί δεν θα έπρεπε να έχουν θέση σε ακαδημαϊκά ιδρύματα, γι' αυτό άλλωστε μπορεί οποιοσδήποτε νέος πολίτης να εγγραφεί ως μέλος σε κάποια κομματική νεολαία πολιτικής και ιδεολογιας που τον εκφράζει, αλλά όχι να μεταφέρει την κομματική του προτίμηση στον πυρήνα συνδικαλιστικών οργάνων.

Από την άλλη, οι εκάστοτε συνδικαλιστικοί φορείς είναι αιρετοί. Μπορεί κανείς να τους δώσει το χρίσμα ή την "κόκκινη κάρτα" δια της ψήφου του. Με αυτό το σκεπτικό δημιουργήσαμε τότε το Σ.Α.Φ.Φ. (Σχήμα Ανένταχτων Φοιτητών Φιλολογίας) την τελευταία στιγμή και με μια -ίσως αδικαιολόγητη- προχειρότητα. Η ιστορία του ΣΑΦΦ "γιατί νισάφ' ", όπως ήταν το μότο μας, έληξε γρήγορα, όπως ήρθε και στην ύπαρξη. Δεν ήταν κάποια δειλία που αποθάρρυνε το πάθος μας για διεκδίκηση και διάλογο. Ήταν το άλλο πρόσωπο των συνυποψήφιων πλην κομματοποιημένων φοιτητών -χωρίς βέβαια να αποτελεί ύβριν ο προσδιορισμός "κομματοποιημένος", παρά εμφαίνει την προσωπική μου αντίθεση στο όλο σκηνικό- ήταν η άρνηση των φοιτητών να παραστούν στις προεκλογικές συνελεύσεις επιλέγοντας μια πιο άβουλη και απολιτίκ στάση.

Έτσι, το Σ.Α.Φ.Φ. άδοξα - αν και η δόξα μάλλον θα υπογράμμιζε κάποιον λάθος προσανατολισμό μας- παραιτήθηκε από την ανάμειξη με τις εκλογικές διαδικασίες (όχι από φόβο αποτυχίας, όπως πολλοί ευκόλως υπέθεσαν, όλα τούτα είναι τόσο σχετικά) μια μέρα προ των εκλογών. 

 Χθες άκουσα από έναν φίλο τον όρο "αγελαία σκέψη" και λυπάμαι που μου προκαλείται η ανάγκη να κρεμάσω αυτόν τον όρο στον λαιμό ενός πλήθους φοιτητών, πολιτών και συναδέλφων. Δεν χρειάζεται να ανήκει κανείς πουθενά για να έχει άποψη. Δεν χρειάζεται κανείς μπροσούρες για να θεμελιώσει την άποψη αυτή. Δεν χρειάζεται κανείς δόγματα. Άλλωστε καμία παράταξη της Σχολής μας ποτέ δεν απαγόρευσε σε κανέναν ανένταχτο φοιτητή να προτείνει ένα άλλο πλαίσιο στις συνελεύσεις. Απλώς απείχατε και βάλατε μπροστά έναν δήθεν φόβο προς τα κόμματα, ενώ τους φοιτητές που τα εκπροσωπούν τους ξέρετε, τους βλέπετε καθημερινά, μοιράζεστε τα τσιγάρα σας μαζί τους. Δεν μπορεί να τους φοβάστε, δικαιούστε βέβαια να διαφωνείτε μαζί τους πολιτικά.

Αλλά απείχατε διότι θεωρήσατε οτι δεν σας αφορά.

 Αύριο, πριν το ΑΣΕΠ είστε εσείς που θα ψάχνετε απεγνωσμένα ένα μέσον να σκάψει μια τρυπίτσα για 'σας στον στριμωγμένο επαγγελματικό κλάδο. Θα παρακαλέσετε ανθρώπους που δεν εκτιμάτε και που δεν αμφισβητήσατε ποτέ.

Κάπως έτσι θα έχετε χάσει δια παντός τη γνώμη.

Στις 19 Μαίου έχετε μια ευκαίρια ακόμη να παραστείτε έστω για να εκφράσετε μια γνώμη, θα γίνουν συνελεύσεις. Πιο πριν μπορείτε να γράψετε δυό λόγια στο facebook του τμήματός μας ή εδώ..
Αν σας αγχώνει κάποια υπόνοια προσυλητισμού από μέρους μας σας διαβεβαιώ: δεν ανήκουμε σε καμία παράταξη, ασκούμε κριτική και τη δεχόμαστε, δεν έχουμε καμία πρωταγωνιστική ανάμειξη στις εκλογές πέρα από την άσκηση του εκλογικού μας δικαιώματος δια της ψήψου...

Απλώς φέτος μην απογοητεύσετε άλλο τους εαυτούς σας κι αυτούς που ελπίζουν σε μια νεολαία που θα αλλάξει τα πράγματα. Μην αρκεστείτε σε μνείες του '73. Φέτος γίνετε προς θεού οι πρωταγωνιστές.

Β.Μπ.

Πέμπτη 22 Απριλίου 2010

Απεργιακός πυρετός

Σε 24άωρη απεργία προχωρά την Πέμπτη (22/04), η ΑΔΕΔΥ, . Το μεσημέρι θα πραγματοποιηθούν δύο απεργιακές συγκεντρώσεις της ΑΔΕΔΥ στην πλατεία Κλαυθμώνος και του ΠΑΜΕ στο Σύνταγμα, που από την Τετάρτη (21/04), πραγματοποιεί 48άωρη απεργία.



Την Πέμπτη απεργούν δάσκαλοι και καθηγητές, υπάλληλοι υπουργείων και δημοσίων υπηρεσιών. Με προσωπικό ασφαλείας θα λειτουργούν τα νοσοκομεία. Κλειστά τα θέατρα, ενώ απεργούν οι δικαστικοί και οι αρχαιολόγοι. Πάντως κανονικά θα κινηθούν τα μέσα μεταφοράς, με εξαίρεση τα προβλήματα που θα προκληθούν από τις συγκεντρώσεις, με το κλείσιμο δρόμων . Η απεργιακή συγκέντρωση της ΑΔΕΔΥ έχει προγραμματιστεί για τις 11:00 το πρωί στην πλατεία Κλαυθμώνος.
Η συγκέντρωση του ΠΑΜΕ θα γίνει στις 12:00 στο Σύνταγμα.
Με προσωπικό ασφαλείας λειτουργούν τα νοσοκομεία, καθώς από την Τετάρτη οι νοσοκομειακοί γιατροί έχουν προχωρήσει σε 48ωρη απεργία, αντιδρώντας στα μειωμένα κατά 20 έως 30%, όπως υποστηρίζουν, κονδύλια για τις εφημερίες.
Προβλήματα αναμένονται και στην ακτοπλοΐα, καθώς οι ναυτεργάτες συνεχίζουν την απεργιακή τους κινητοποίηση, παρά το γεγονός ότι κρίθηκε παράνομη και καταχρηστική. Από τα ξημερώματα της Τετάρτης δεν πραγματοποιήθηκε κανένα δρομολόγιο για Κυκλάδες και Αργοσαρωνικό, καθώς οι ναυτεργάτες είχαν συγκεντρωθεί στο λιμάνι του Πειραιά.

Πηγή: cosmo.gr

Κλειστό σήμερα το Πα. Πελ


Κλειστό είναι σήμερα το πανεπιστήμιο Πελοποννήσου και δεν παράγεται εκπαιδευτικό έργο ύστερα από απόφαση της Συγκλήτου, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για το γεγονός ότι στο τέλος Απριλίου λήγουν οι συμβάσεις...

των συμβασιούχων διοικητικών και τεχνικών υπαλλήλων του Πανεπιστημίου και δεν ανανεώνονται. Με αποτέλεσμα όπως επισήμανε και με χθεσινές του δηλώσεις ο πρύτανης καθηγητής Θεόδωρος Παπαθεωδώρου να αδυνατούν να λειτουργήσουν ορισμένες υπηρεσίες του ιδρύματος.

Να σημειώσουμε ότι αργότερα σήμερα, συμβασιούχοι του Πανεπιστημίου και εκπρόσωποι φορέων της Αρκαδίας που συμπαρίστανται στον αγώνα τους, θα πραγματοποιήσουν συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το υπουργείο Παιδείας στην Αθήνα.



Πηγή: troktiko.blogspot.com

Τρίτη 20 Απριλίου 2010

Θερμότατη παράκληση προς τους υπαλλήλους της γραμματείας...

...να είναι στο πόστο τους κατά τις ώρες και ημέρες υποδοχής φοιτητών. Δεν φθάνει που οι φοιτητές γινόμαστε δεκτοί μόνο κάθε Δευτέρα, Τετάρτη και Πέμπτη μεταξύ 11.00 και 14.00, χρειάζεται και να περιμένουμε επιεικώς μισή ώρα κάνοντας προσευχές και τάματα προκειμένου να εμφανιστεί κάποιος στην αίθουσα υποδοχής φοιτητών.
Κάτι τέτοιο μου συνέβη για πολλοστή φορά την περασμένη Δευτέρα.Όταν μάλιστα διαμαρτυρήθηκα για την 30λεπτη αναμονή μου, έλαβα ως απάντηση την εξής ερώτηση που αισιοδοξώντας ήλπιζα να είναι ρητορική: "Αφού είδες οτι δεν έρχεται κανείς έξω, γιατί δεν έμπαινες στα υπόλοιπα γραφεία να αναζητήσεις κάποιον υπάλληλο; Μπορεί οι κοπέλες να εξέδιδαν κάποια πιστοποιητικά στις μέσα αίθουσες". Αν εκδίδουν όλα τα πιστοποιητικά κατά τις ώρες υποδοχής φοιτητών που είναι ελάχιστες, τότε τις άλλες ώρες τί κάνουν και γιατί πρέπει να περιμένω από Πέμπτη μέχρι Δευτέρα για μια βεβαίωση, εφόσον πιστοποιητικά εκδίδονται ανά πάσα στιγμή; Η έλλειψη προσωπικού είναι ένα πρόβλημα για το οποίο άπαντες δείχνουμε κατανόηση, όμως στο τέλος προβλέπω να καταλήγει η γραμματεία υπηρεσία "self-service".. Άκου εκεί "γιατί δεν έψαχνες για αρμόδια υπάλληλο στα μέσα γραφεία;".......

Ανακοίνωση κας. Αραβανή

Σύμφωνα με ανακοίνωση της κας. Αραβανή, την ερχόμενη Δευτέρα, 26 Απριλίου 2010 θα πραγματοποιηθεί επίσκεψη στο Πειραματικό Γυμνάσιο της πόλης, καθώς θα παρακολουθήσουμε την πρώτη διδακτική ώρα. Οι φοιτητές θα πρέπει να έχουν ήδη προσέλθει στον χώρο του σχολείου στις 8.00π.μ.

Η ανακοίνωση αφορά το μάθημα κορμού "Ειδική Διδακτική" του Στ'Εξαμήνου.

Εθελοντική αιμοδοσία

Μεγάλη ήταν η συμμετοχή φοιτητών και διδασκόντων στην εθελοντική αιμοδοσία που πραγματοποιήθηκε στο χώρο του Πανεπιστημίου σήμερα. Η διαδικασία ήταν γρήγορη, ασφαλής και απλή. Ένα μεγάλο μπράβο σε αυτούς που ανταποκρίθηκαν εμπράκτως.

Πέμπτη 15 Απριλίου 2010

Τα θανάσιμα για την Παιδεία αμαρτήματα ενός κολασμένου Νομοσχεδίου

Το νέο Νομοσχέδιο περί Παιδείας έχει ήδη προκαλέσει τις θυελλώδεις αντιδράσεις σύσσωμης της εκπαιδευτικής κοινότητας. Με την πρόφαση των "ευρωπαϊκών οδηγιών" η Κυβέρνηση (αδιάφορο για μας το κομματικό χρώμα και φρόνημα) επιχειρεί να θέσει σε ισχύ ρυθμίσεις που κάθε άλλο παρά ωφελούν το εκπαιδευτικό σύστημα στην ουσία του. Κάτωθεν ακολουθούν οι 10 βασικότερες παρατηρήσεις πάνω στο νέο πολυ-νομοσχέδιο κατά την προσωπική μου κρίση και ευθύνη:


1. Πιστοποιητικό Εκπαιδευτικής Κατάρτισης: Κάθε ακαδημαϊκό τμήμα, οι απόφοιτοι του οποίου μπορούν να αναζητήσουν την επαγγελματική τους αποκατάσταση μεταξύ άλλων στον εκπαιδευτικό κλάδο, διαθέτει ένα υποχρεωτικό πρόγραμμα μαθημάτων, τον Οδηγό Σπουδών. Ο Οδηγός Σπουδών, προσανατολισμένος στο να εφοδιάσει τον φοιτητή με επάρκεια γνώσεων για όλους σχεδόν τους κλάδους της μετέπειτα εργασιακής του απορρόφησης, έχει οριστεί και αξιολογηθεί από το Υπουργείο Παιδείας, έχει ισχύ και χαίρει της αποδοχής του Κράτους. Γιατί λοιπόν πρέπει να εξεταζόμαστε ξανά και ξανά πάνω σε γνώσεις που θα έπρεπε να θεωρούνται αυτονόητες και δεδομένες εφόσον αποφοιτήσαμε από ένα νόμιμο ακαδημαϊκό τμήμα με ορισμένο Οδηγό Σπουδών;


2. Αυξάνεται η βαρύτητα κατοχής μεταπτυχιακού διπλώματος κατά την απόπειρα ενός αποφοίτου για διορισμό στο Δημόσιο. Παράλληλα αυξάνεται και η ανάγκη κατοχής ενός Μ.Δ. Αξίζει να υπογραμμίσουμε πως το Μ.Δ. φανερώνει την στροφή του απόφοιτου επαγγελματία στην έρευνα, άρα καθόλου δεν μαρτυρά κάποια μεγαλύτερη επάρκεια γνώσεως πάνω στο σχολικό πρόγραμμα διδασκαλίας.

 3. Πρέπει να έχει κανείς κατά νου, διαβάζοντας το Νομοσχέδιο, οτι σκοπός της μεταρρύθμισης δεν είναι η βελτίωση της ποιότητας της Παιδείας, αλλά η μεγαλύτερη δυνατή περικοπή των εξόδων γι' αυτή. Βέβαια, ήδη η εκπαίδευση γνωρίζει από πρώτο χέρι τα καβούρια που επιτίθενται από την τσέπη της εκάστοτε κυβέρνησης.

4. Τα ψηφιακά συγγράμματα. Δεν θα μακρυγορήσω αναμειγνύοντας στα επιχειρήματά μου ρομαντικές αντιλήψεις περί παραδοσιακού χάρτινου και χειροπιαστού βιβλίου. Δεν θα διστάσω, παρά ταύτα, να πω πως έχει αποδειχτεί τα τελευταία χρόνια η εξαρτησιογόνος επίδραση των Η/Υ, ειδικότερα όταν απαιτείται η πολύωρη χρήση τους. Διαβάζοντας κανείς ένα σύγγραμμα 500 σελίδων μέσω υπολογιστή, μπορεί να ευνοεί κάποιες τσέπες, αλλά το μοναδικό πράγμα που μπορεί να αποκομίσει είναι το χικικομόρι, τη σκωλίωση και την υπερμετροπία.

 5. Κατάργηση ωρομισθίων. Όπως φαίνεται ένας διορισμένος εργαζόμενος θα καλύπτει από μόνος του τρείς θέσεις, λες και η καθημερινή μάχη του καθηγητή στις αίθουσες των 30 είναι απλή και χρίζει συμπλήρωσης.

 6. Μεταπτυχιακά ζητάτε, αλλά μεταπτυχιακά δεν προσφέρετε. Τα προσφερόμενα μεταπτυχιακά Ελληνικής Φιλολογίας και Αρχαιολογίας, επαγγέλματα που θα έπρεπε να παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη ζήτησή τους στην Ελλάδα, εκλείπουν. Άρα ένας απόφοιτος εκπαιδευτικός θα πρέπει να μεταβεί στο εξωτερικό για μεταπτυχιακή εκπαίδευση. Κάνουμε λόγο λοιπόν για διορισμό που δεν απευθύνεται άμεσα στον κάτοχο Κορωναίου μπάρμπα, αλλά έμμεσα και σαφώς περί της εύνοιας εκείνου πρόκειται.

 7. Η μείωση των ΔΕΠ δεν συνδράμει τόσο στην γρήγορη σύγκλιση τους και συγκεντρώνει πολλές εξουσίες στα χέρια λίγων. Τα έξοδα μετακινήσεων ενός διδάκτορα από Ίδρυμα σε Ίδρυμα είναι σαφώς μικρότερα από τα έξοδα κίνησης ενός βουλευτή στην Αθήνα, μη γελιόμαστε. Κόψτε αυτά.. κι εμείς το μετρό χρησιμοποιούμε, δεν πάθαμε τίποτα.



8. Από τη μια θα προκηρύσσετε ΑΣΕΠ με ορισμένες θέσεις σε σχολικές μονάδες, από την άλλη το ΑΣΕΠ θα είναι ανοιχτό χωρίς ορισμένο αριθμό προσφερόμενων θέσεων..

9. Πώς μπορεί το ψηφιακό σύγγραμμα να ωφελήσει τη Παιδεία; Θα μπορούσατε απλώς να παραδίδετε πιο έγκαιρα τα συγγράμματα.

10. Πόσα πτυχία χρειάζομαι για να διοριστώ; Πόσα χρόνια επιπλέον επιμόρφωσης χρειάζομαι αν θέλω να μεταφερθώ στον διοικητικό τομέα (δηλ. χτυπάω σφραγίδες σε κάποια γραμματεία ή υπογράφω τα ξεχασμένα απουσιολόγια- χρειάζομαι Μαστερ γι'αυτό; );



Β.ΜΠ.

Ανακοίνωση

Αύριο, ημέρα Παρασκευή 16 Απριλίου, θα πραγματοποιηθεί ενημέρωση των φοιτητικών σχετικά με την εθελοντική αιμοδοσία,στην οποία είναι ήδη γνωστή η συμμετοχή του Πανεπιστημίου. Η ενημέρωση θα γίνει στι; 12.30 στο Αμφιθέατρο της Σχολής. Από την άλλη, η αιμοδοσία θα πραγματοποιηθεί στις 20 Απριλίου 2010, ώρα 9.30.

Τετάρτη 14 Απριλίου 2010

Επιγραμματικά οι βασικότερες αλλαγές στην εκπαίδευση

Για τους εκπαιδευτικούς
 
- Καθιερώνεται Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής Κατάρτισης ως αναγκαία προϋπόθεση για τον διορισμό στην εκπαίδευση. 
- Από το 2012-2013 όλοι οι διορισμοί θα γίνονται μόνο μέσω ΑΣΕΠ.
- Αναμορφώνεται πλήρως το περιεχόμενο και η διαδικασία των εξετάσεων ΑΣΕΠ, οι οποίες θα διεξάγονται ανά διετία.
- Οι πίνακες προϋπηρεσίας, βάσει των οποίων διορίζονται, θα κλείσουν με τη λήξη του τρέχοντος σχολικού έτους στις 30 Ιουνίου.
- Θα πρέπει να παραμένουν για τρία χρόνια στον τόπο του πρώτου τους διορισμού.
- Ο νεοδιόριστος μόνιμος εκπαιδευτικός παραμένει επί δύο έτη ως «δόκιμος εκπαιδευτικός».
- Καθιερώνεται ο θεσμός του μέντορα του νεοδιοριζόμενου εκπαιδευτικού.
- Τριμελής επιτροπή θα εισηγείται την παραμονή στην εκπαίδευση ή τη μετάταξη στη διοίκηση του δόκιμου εκπαιδευτικού.
- Ο προσδιορισμός των κενών θέσεων θα γίνεται ηλεκτρονικά και σε επίπεδο σχολικής μονάδας και όχι περιφέρειας, όπως γίνεται τώρα.
- Οι προσλήψεις αναπληρωτών θα γίνονται από τους πίνακες επιτυχόντων του ΑΣΕΠ.
- Μειώνεται ο αριθμός των ωρομίσθιων με στόχο την κατάργηση της ωρομισθίας.
- Καμία μετάθεση ή απόσπαση δεν θα γίνεται, αν αφήνει κενό που δεν αναπληρώνεται.
- Ο ορισμός των μελών των συμβουλίων επιλογής στελεχών γίνεται υπερκομματικός μέσω της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων.
- Καθιερώνεται πιστοποιητικό διοικητικής επάρκειας, ύστερα από επιμόρφωση και εξετάσεις για την επιλογή στελεχών διοίκησης.
- Θεσπίζεται διαδικασία διοικητικής και παιδαγωγικής - διδακτικής αξιολόγησης της σχολικής μονάδας. Ετήσια έκθεση αξιολόγησης θα δημοσιεύεται στο Διαδίκτυο, ενώ θα υπάρχει ετήσια λογοδοσία στη σχολική κοινότητα και τους γονείς.

Για τα ΑΕΙ και τα κολέγια
 
- Οργανώνεται ηλεκτρονικό σύστημα διανομής συγγραμμάτων.
- Καθιερώνονται μικρότερα και ευέλικτα εκλεκτορικά σώματα για εκλογή μελών ΔΕΠ.
- Νομοθετείται συνεδρίαση τηλεδιάσκεψης με συμμετοχή Ελλήνων επιστημόνων του εξωτερικού.
- Αλλάζει το σύστημα μετεγγραφών.
- Δημιουργείται νέο θεσμικό πλαίσιο για τα κολέγια.

Κυριακή 11 Απριλίου 2010

Εκδόσεις Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας

Δεν είναι λίγοι οι φοιτητές που ενδιαφέρονται πραγματικά να αφιερώσουν την μεταπτυχιακή καριέρα τους στην Διαπολιτισμική Εκπαίδευση ή ακόμη στην εκμάθηση της Ελληνικής ως ξένης γλώσσας. Τα εγχειρίδια του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας αποβαίνουν ιδιαιτέρως χρήσιμα για την απόκτηση των βασικότερων δεξιοτήτων που οφείλει ένας δάσκαλος να έχει, εφόσον επιθυμεί να ασχοληθεί με την κατεύθυνση αυτή.

Το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας είναι δημόσιο και ασχολείται με την διεύρυνση της ελληνομάθειας και την απόδοση σχετικών πιστοποιητικών σε αλλοεθνείς.

Αν ενδιαφέρεστε, δεν έχετε παρά να ρίξετε μια ματιά κάνοντας κλικ εδώ

Αλλαγές στην εξέταση των ατόμων με ειδικές ανάγκες...

...κατά τις πανελλαδικές εξετάσεις ανακοίνωσε η Υπουργός Παιδείας, Άννα Διαμαντοπούλου. Αναλυτικά, μπορείτε να διαβάσετε τα σχετικά με πάσα λεπτομέρεια κάνοντας κλικ εδώ

Σε ένα μήνα οι φοιτητικές εκλογές

Tην Τετάρτη 19 Μαΐου θα διεξαχθούν οι φοιτητικές εκλογές. Η ΠΑΣΠ βρίσκεται σε μειονεκτική θέση , καθώς οι προεκλογικές δεσμεύσεις του κυβερνώντος κόμματος για αλλαγές στο νόμο πλαίσιο της Μ. Γιαννάκου όχι μόνο δεν έχουν υλοποιηθεί , αλλά η κυβέρνηση ούτε έχει ανοίξει τέτοιο θέμα.
Αυτά διαβάσαμε στο esos.gr. Αναμένουμε περισσότερες πληροφορίες την επαύριο με την έναρξη των μαθημάτων έπειτα από τις μακρές διακοπές για τον εορτασμό του Πάσχα. Μείνετε συντονισμένοι στον ιστοχώρο μας..

Ειδήσεις στη..λατινική !

Δυσκολεύεστε με τα μαθήματα λατινικών; Χρειάζεστε συνεχή εξάσκηση στη γλώσσα; Μια πρωτότυπη ιδέα φιλολόγων ήρθε για να ενισχύσει τις προσπάθειες σας μέσα από μια ιστοσελίδα ειδήσεων στα..λατινικά! Δεν έχετε παρά να πάρετε μια γεύση κάνοντας κλικ εδώ

Διεθνές συμπόσιο για τους πολιτισμούς του Αιγαίου και της δυτικής Ανατολίας

Διεθνές συμπόσιο με θέμα «“Nostoi”: Indigenous Culture, Migration and Integration in the Aegean Islands and Western Anatolia during the Late Bronze and Early Iron Age» θα πραγματοποιηθεί στην Κωνσταντινούπολη, 18-20 Μαρτίου 2011. Το συμπόσιο διοργανώνεται από το Πανεπιστήμιο Κρήτης, το Πανεπιστήμιο του Koç (Κωνσταντινούπολη) και το Πανεπιστήμιο Αθηνών.

Θέμα του συμποσίου είναι η αλληλεπίδραση των πολιτισμών του Αιγαίου και της Ανατολίας, οι αρχαιολογικές μαρτυρίες σχετικές με «ιθαγενείς» λαούς (Arzawa, Λουβίους, Λυκίους, Κάρες κλπ.), και την επίδραση των μετακινήσεων και αποικισμών Μυκηναίων και Ιώνων στους υπάρχοντες πληθυσμούς.

Δήλωση συμμετοχής με ανακοίνωση έως τις 30 Ιουνίου 2010.

Πληροφορίες
cmaner@ku.edu.tr (Çiğdem Maner)
kkopanias@arch.uoa.gr (Κωνσταντίνος Κοπανιάς)

Πηγή: Περιοδικό "Αρχαιότητα και Τέχνες"

7η Διεθνής Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης

Στις 22 Απριλίου θα ανοίξει τις πύλες της η 7η Διεθνής Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης, την οποία διοργανώνουν το Εθνικό Κέντρο Βιβλίου, το Υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού, η HELEXPO και η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εκδοτών Βιβλιοπωλών.
Φέτος, τιμώμενη χώρα θα είναι η Κίνα και φιλοδοξία των διοργανωτών είναι να παρουσιάσουν το σύγχρονο πρόσωπο ενός αρχαίου πολιτισμού.
Ο δυναμισμός της κινεζικής αγοράς που κατέχει τα παγκόσμια πρωτεία στην εκδοτική παραγωγή σε συνδυασμό με την πολύπτυχη πολιτιστική της ταυτότητα συνθέτουν έναν ξεχωριστό πόλο έλξης. Για τέσσερις ημέρες, οι επαγγελματίες και το βιβλιόφιλο κοινό θα έχουν την ευκαιρία να ανακαλύψουν τη λογοτεχνία μιας χώρας τόσο μακρινής και ταυτόχρονα οικείας, διαμέσου της παράλληλης ιστορικής συνέχειας των αρχαίων πολιτισμών.


Η Αρχαιότητα και Εμείς
«Η Αρχαιότητα και Εμείς» είναι ο τίτλος της φετινής θεματικής ενότητας της Έκθεσης, η οποία είναι αφιερωμένη στη σύγχρονη οπτική μας προς τους αρχαίους πολιτισμούς.
Η έκθεση θα περιλαμβάνει βιβλία λογοτεχνίας, δοκίμια, λευκώματα, όλες τις εκδόσεις των Ελλήνων εκδοτών που ευρύτερα αφορούν τους αρχαίους πολιτισμούς, την ιστορία τους, τις παραδόσεις τους και τη συνέχειά τους μέσα στο χρόνο. Το ενδιαφέρον του κοινού αναμένεται να προσελκύσουν ιδιαίτερα οι εκθέσεις, οι παρουσιάσεις βιβλίων, τα στρογγυλά τραπέζια και πολλές παράλληλες εκδηλώσεις που θα κάνουν την επίσκεψη στο περίπτερο της θεματικής μια πολύτιμη εμπειρία.
Το περιοδικό Αρχαιολογία και Τέχνες θα είναι χορηγός επικοινωνίας της θεματικής ενότητας, ενώ στο περίπτερο της ενότητας θα προβάλλονται ταινίες που έχουν βραβευθεί στο πλαίσιο της Διεθνούς Συνάντησης Αρχαιολογικής Ταινίας του Μεσογειακού Χώρου ΑΓΩΝ.

Πηγή: Περιοδικό "Αρχαιολογία και Τέχνες"

«Ο Μέγας Αλέξανδρος και τα ελληνιστικά βασίλεια»

Περιοδική έκθεση με θέμα «Ο Μέγας Αλέξανδρος και τα ελληνιστικά βασίλεια» φιλοξενείται στο Νομισματικό Μουσείο της Λωζάνης. Στο Μουσείο εκτίθενται νομίσματα από την εποχή του Φιλίππου ΙΙ και του Μεγάλου Αλεξάνδρου, αλλά και από τα γνωστότερα ελληνιστικά βασίλεια, όπως της Συρίας και της Αιγύπτου, που παρουσιάζουν έντονη μακεδονική επιρροή. Η ευρεία διάδοση των νομισμάτων του Μεγάλου Αλεξάνδρου κυριάρχησε στην ελληνιστική εποχή. Τα νομίσματα αυτά όχι μόνον απέκτησαν, σύμφωνα με τους σύγχρονους μελετητές, "διεθνή" χαρακτήρα, αλλά επηρέασαν κατά τρόπο ξεκάθαρο τους διαδόχους του Μεγάλου Αλεξάνδρου, οι οποίοι εμπνεύστηκαν από αυτά. Η επιρροή τους διαφαίνεται ακόμα και στα κελτικά νομίσματα έως το σημερινό ελβετικό νόμισμα, που απεικονίζει τη θεά Αθηνά. Η έκθεση θα διαρκέσει έως τις 9 Ιανουαρίου 2011.


Πηγή: news.pathfinder.gr

«Μάχη μαζί με την Ελλάδα για την επιστροφή των αρχαιοτήτων» λέει η Αίγυπτος

 «Η Ελλάδα πάλευε μόνη της. Η Ιταλία πάλευε μόνη της. Τώρα για πρώτη φορά είμαστε ενωμένοι» τόνισε o επικεφαλής του αιγυπτιακού Ανώτατου Συμβουλίου Αρχαιοτήτων Ζάχι Χαουάς, κατά τη διήμερη συνάντηση στο Κάιρο. Ο Ζ.Χαουάς υπογράμμισε ότι 22 χώρες ενώνουν τις δυνάμεις τους για την επιστροφή κλεμμένων αρχαιοτήτων και πρότεινε η επόμενη σύνοδος να διεξαχθεί στη χώρα μας.

«Η Ελλάδα πάλευε μόνη της. Η Ιταλία πάλευε μόνη της. Τώρα για πρώτη φορά είμαστε ενωμένοι. Θα παλέψουμε μαζί» σημείωσε ο Ζάχι Χαουάς, μετά το τέλος της διήμερης διάσκεψης στο Κάιρο για την επιστροφή κλεμμένων αρχαιοτήτων στον τόπο καταγωγής τους.
«Σας προειδοποιώ: μερικοί από εμάς θα κάνουν την 'ζωή των μουσείων που έχουν τις αρχαιότητές μας δύσκολη'» πρόσθεσε.

Την Ελλάδα εκπροσώπησε η διευθύντρια της Υπηρεσίας Τεκμηρίωσης και Πολιτιστικών Αγαθών Ελένη Κόρκα, χαρακτηρίζοντας «ιστορική» τη συνένωση τόσων κρατών για τον ίδιο σκοπό, επισημαίνοντας τη σημασία που αποδίδει πλέον η Αίγυπτος στη στήριξη και τη συμπαράσταση ιδιαίτερα της Ελλάδας στην επίτευξη αυτού του στόχου, που γίνεται παγκόσμιος και αποκτά πλέον μία ισχυρή φωνή διεκδίκησης.

Κατά τη διάρκεια της διάσκεψης, η Ελληνίδα εκπρόσωπος αναφέρθηκε στο κορυφαίο ζήτημα της προσπάθειας της χώρας μας για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα και εξέφρασε τη μεγάλη ικανοποίησή της για τις αντίστοιχες δηλώσεις που έκανε για το ζήτημα ο κ. Χαουάς, ο οποίος με τη σειρά του χαρακτήρισε την αρπαγή των Μαρμάρων του Παρθενώνα ως «ένα έγκλημα που πρέπει να αποκατασταθεί, καθώς δεν διανοείται ο διαμελισμός τέτοιων Γλυπτών».

Το δίκαιο αίτημα της Ελλάδας στήριξαν όλες οι χώρες που συμμετείχαν στη Διάσκεψη, η οποία γίνεται για πρώτη φορά σε τέτοιο επίπεδο.

«Για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα, απαιτείται η καλή θέληση της Μεγάλης Βρετανίας» είπε η κ. Κόρκα, προσθέτοντας ότι «τα υπόλοιπα είναι θέματα της διεθνούς νομολογίας. Όμως, είναι σημαντικό ότι πλέον γινόμαστε μία ομάδα, μία φωνή που θα μπορέσει να διεκδικήσει πιο αποφασιστικά στο μέλλον το δίκιο της».

Οι 22 χώρες που συμμετείχαν στη διάσκεψη αποφάσισαν τη δημιουργία ενός καταλόγου που θα περιλαμβάνει κατά προτεραιότητα τις αρχαιότητες τις οποίες ζητούν να επιστραφούν.
Επτά χώρες -η Αίγυπτος, η Συρία, η Γουατεμάλα, η Νιγηρία, η Ελλάδα, το Περού και η Λιβύη- που συμμετείχαν στη διάσκεψη υπέβαλαν τους καταλόγους με τα αρχαία αντικείμενα που ζητούν να τους επιστραφούν κατά προτεραιότητα από άλλες χώρες, ανακοίνωσε ο επικεφαλής του αιγυπτιακού Ανώτατου Συμβουλίου Αρχαιοτήτων Ζάχι Χαουάς, μετά από το τέλος της διήμερης διάσκεψης.
Ο Ζ.Χαουάς ανέφερε ακόμη ότι οι υπόλοιπες χώρες έχουν περιθώριο ενός μήνα για να υποβάλλουν τις δικές τους λίστες.
Η Αίγυπτος έχει ζητήσει να της επιστραφεί η προτομή της Νεφερτίτης από το Βερολίνο και την πέτρα του Ελ Ρασίντ από το Λονδίνο.


Πηγή: news.in.gr

Αποκαλύφθηκε το πρόσωπο της αρχαίας «Μύρτιδος»

Στο Νέο Μουσείο της Ακρόπολης «ζωντάνεψε» το απόγευμα της Παρασκευής το 11χρονο κορίτσι που έζησε στην Αθήνα πριν από 2.440 χρόνια. Η «Μύρτις» μάς έδειξε το πρόσωπό της, χάρη στη σύγχρονη τεχνολογία, και από τις 15 Απριλίου θα περιμένει να μας συστηθεί στο Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας.
Η ανάπλαση του προσώπου της, που ξεκίνησε στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και ολοκληρώθηκε στη Σουηδία, αποκάλυψε ένα κορίτσι με κοκκινωπά μαλλιά, καστανά μάτια, ίσια μύτη και ελαφρώς πεταχτά δόντια. 
Το κρανίο της «Μύρτιδος» βρέθηκε σε ομαδικό τάφο στον Κεραμεικό. Το γεγονός ότι ήταν σε άριστη κατάσταση, καθώς διατηρούσε την κάτω γνάθο και όλα τα δόντια, έδωσε το έναυσμα στον επίκουρο καθηγητή Ορθοδοντικής του Πανεπιστημίου Αθηνών Μανώλη Παπαγρηγοράκη να ξεκινήσει το εγχείρημα της ανάπλασης.
Σύμφωνα με τους αρχαιολόγους η «Μύρτις» ήταν ένα από τα πολλά θύματα του τυφοειδούς πυρετού που αφάνισε το ένα τρίτο του πληθυσμού της Αθήνας στο τέλος του 5ου αι. π.Χ. και μαζί τον σπουδαίο αθηναίο πολιτικό Περικλή. Ήταν μόλις 11 ετών όταν έχασε τη ζωή της και τάφηκε βιαστικά σε έναν ομαδικό τάφο μαζί με ακόμη 150 ανθρώπους.
Με την ολοκλήρωση της ανάπλασης έγινε το πρώτο παιδί που ανακτά τη φυσιογνωμία του με τη βοήθεια της σύγχρονης τεχνολογίας, ενώ μας φέρνει πιο κοντά στην εικόνα των κατοίκων της αρχαίας Αθήνας.



Πηγή: news.in.gr