Κυριακή 28 Φεβρουαρίου 2010

Περί Ψυχολογίας Εφήβων

Άρθρο της Αναστασίας Σαρρή, 
φοιτήτριας του Τμήματος Ψυχολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου

Σε πολλές περιπτώσεις η εφηβεία δαιμονοποιείται ως μία περίοδος κρίσης και αναταραχών καθώς και επικίνδυνων πρακτικών που συνδέονται με τη χρήση ναρκωτικών ουσιών και… επικίνδυνης σεξουαλικής απελευθέρωσης...
Στη φάση αυτή επέρχονται σωματικές και ψυχικές αλλαγές γεγονός που προκαλεί αναστάτωση τόσο στον έφηβο όσο και στους γονείς. Γονείς προβληματισμένοι έρχονται αντιμέτωποι με το παιδί που αντιδρά, αμφισβητεί. Η άκρη του νήματος έγκειται στο ότι ο έφηβος βρίσκεται κάπου ανάμεσα στην παιδικότητα και την ενηλικίωση. Η παιδικότητα στον έφηβο από τη μία προϋποθέτει την ασφάλεια και την επιβεβαίωση των γονέων ενώ η ενηλικίωση το χαρακτηριστικό της ανεξαρτησίας από την άλλη.H προσπάθεια για απόκτηση της ανεξαρτησίας και η αποδέσμευση από τις γονεϊκές ταυτίσεις επιφέρει εντάσεις ,ανταγωνισμούς  και τσακωμούς στην οικογένεια δεδομένου πως οι γονείς αισθάνονται το παιδί τους να απομακρύνεται και το παιδί παγιδευμένο  σε μία εικόνα που έχουν οι γονείς για αυτό. Η σχέση λοιπόν που αναπτύσσεται μεταξύ τους είναι αμφιθυμική. Υπάρχουν φορές που ο έφηβος αποζητά την πλήρη απελευθέρωση από τα γονεϊκά πρότυπα και άλλες που ξαναγυρνά στην ασφάλεια που παρέχει η οικογένεια γιατί όπως προείπαμε ο έφηβος είναι παιδί και ενήλικας ταυτόχρονα.
Βάσει αυτών οι γονείς συνίσταται να είναι δεκτικοί και φυσικά σε καμία περίπτωση πιεστικοί και επικριτικοί όσον αφορά τις «ακατανόητες» επιλογές του εφήβου τους χωρίς αυτό να σημαίνει πως αντιστρέφονται οι ρόλοι και σπάει η συνοχή της οικογένειας .Οι γονείς εμμένουν μεν στις δικές τους αξίες, δεν κριτικάρουν δε αυτές των εφήβων. Σε αυτό το σημείο υφίσταται η παγίδα που η επιτρεπτικότητα ταυτίζεται με την αδιαφορία, τον νούμερο 1 παράγοντα που οδηγεί τον έφηβο μακριά από το σπίτι και σε «επικίνδυνες» δραστηριότητες. Ο έφηβος μπορεί να κρατά την απόσταση από τον γονιό, ένας γονιός όμως ποτέ. Άλλωστε οι θερμοί συναισθηματικοί δεσμοί και το ενδιαφέρον αποτελούν πάντα ασπίδα προστασίας για μία ισορροπημένη ψυχοκοινωνική ζωή.

Παρασκευή 26 Φεβρουαρίου 2010

Έναρξη εαρινού εξαμήνου 2010

Από την Δευτέρα 1η Μαϊου ξεκινά το εαρινό εξάμηνο του 2010. Τόσο σ' εσάς που βρίσκεστε ακόμη στην αρχή, όσο σ' εσάς που οδεύετε προς το τέλος : Καλή δύναμη και πρόοδο να έχουμε.

Κλασικά έργα σε τιμή ευκαιρίας

Φαίνεται πως ο αβάσταχτος φόρτος των κυριακάτικων εφημερίδων σε dvd έληξε άδοξα, ενώ τα μυριάδες ανώφελα ένθετα περιοδικά έπαψαν να πλαισιώνουν τον κατά τ' άλλα μικρό όγκο του έντυπου πακέτου ειδήσεων. Για καλή μας τύχη, είναι προφανές πως αυτή την περιόδο το καλό βιβλίο είναι που αποτελεί δέλεαρ για τον αναγνώστη. Έτσι, οι εφημερίδες προβαίνουν σε φθηνές εκδόσεις κλασικών έργων, τα οποία μάλιστα συχνά πωλούνται ανεξάρτητα από την ίδια την εφημερίδα. Οι τιμές κυμαίνονται μεταξύ των 4 με 10 ευρώ. Είναι ένας καλός τρόπος να διαβάσετε βιβλία που αγαπάτε, ειδικά οι φοιτητές, χωρίς να κλαίτε τα 20 ευρώ με τα οποία θα βγάζατε για μια εβδομάδα τα τσιγάρα σας. Αυτή την εβδομάδα μπορείτε να βρείτε στα περίπτερα μερικά από τα έργα του καταξιωμένου πεζογράφου, Μενέλαου Λουντέμη, βιογραφίες των ηρώων της νεότερης Ελλάδος, γνωστά έργα της ρωσικής λογοτεχνίας κ.α.

Λογοτεχνικοί διαγωνισμοί 2010

Σήμαναν την έναρξη οι νεοπροκηρυχθέντες διαγωνισμοί λογοτεχνίας και μελέτης για το 2010. Οι δυνατότητες πολλές και η συμμετοχή απλή. Εάν λοιπόν δηλώνεις λάτρης της συγγραφής δεν έχεις παρά να ρίξεις μια ματιά εδώ . Καλή επιτυχία !

Η ασκητική του αγίου Έρωτα..(παρουσίαση)

Παρουσίαση του βιβλίου "Η ασκητική του αγίου Έρωτα" πρόκειται να πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 10 Μαρτίου 2010 και ώρα 20.00 στο Κέντρο Νέων Καλαμάτας από τις εκδόσεις "Έλυτρον". Το βιβλίο του καλαματιανού Ξεν. Φουρναράκου εκδόθηκε πριν ένα χρόνο περίπου και έλαβε διθυραμβικές κριτικές από τον τοπικό Τύπο. Το βιβλίο θα προλογίσουν η φιλόλογος κυρία Μαρία Σταθέα και ο Συμεών Νικολιδάκης. Θα ακολουθήσει συνειρμική συζήτηση μεταξύ δημιουργού και παρευρισκομένων.

Πρόγραμμα εαρινού εξαμήνου 2010

Κατεβάστε εδώ το πρόγραμμα του εαρινού εξαμήνου 2010 για τους φοιτητές του Τμήματος Φιλολογίας: Πρόγραμμα

Παρασκευή 19 Φεβρουαρίου 2010

Προεδρικές εκλογές

Πραγματοποιήθηκε εχθές η συνοπτική εκλογική διαδικασία για την ανάδειξη του νέου Προέδρου του Τμήματος Φιλολογίας. Δεδομένης της μη-αυτοδυναμίας του τμήματος, ακολουθήθηκε η εξής διαδικασία: με συνέλευση τους οι φοιτητές ανακοίνωσαν τα ονόματα των ΔΕΠ καθηγητών, οι οποίοι θα μπορούσαν να συμμετάσχουν στη διαδικασία ως υποψήφιοι, εκεί έπρεπε να ψηφίσουν εκεινουν που προτείνουν οι ίδιοι για τη θέση του Προέδρου και για εκείνη του Αναπληρωτή Προέδρου. Η διαδικασία αυτή από πλευράς φοιτητών ανέδειξε το αίτημα των τελευταίων για την επικράτηση της κας. Ξανθάκη στη θέση της Προέδρου και την διοικητική προαγωγή του κου.Ανδρειωμένου ως Αναπληρωτή Προέδρου. Έπειτα ακολούθησε η ψηφοφορία των καθηγητών μέσω της οποίας αναδείχθηκε η κα.Ξανθάκη ως Πρόεδρος και η κα. Τόλλια ως Αναπληρώτρια Πρόεδρος. Μένει μόνο η απόφαση φοιτητών και καθηγητών να πάρει την σχετική έγκριση του Πρυτάνεως κου. Παπαθεοδώρου ώστε να καθιερωθεί ως ισχυούσα για τα επόμενα τέσσερα έτη, έτη όσα διαρκεί παραδοσιακά η προεδρική θητεία.

Διάλεξη του καθηγητή Κων.Νιάρχου

Διάλεξη του καθηγητή Κωνσταντίνου Νιάρχου με θέμα " Ήθος - Γλώσσα - Ορθοδοξία - Εθνική Συνείδηση των ομογενών της Αμερικής" πρόκειται να πραγματοποιηθεί την ερχόμενη Δευτέρα και ώρα 18.00 στην αίθουσα του παλιού Επιμελητηρίου στην οδό Χρ.Κουμάντου 6.



Πηγή: Εφημερίδα "Ελευθερία"

Θέσεις εργασίας

Μια θέση Γραμματέα προκηρύχθηκε για το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, ήδη από τις 17 Φεβρουαρίου. Για περισσότερες πληροφορίες, ανατρέξατε εδώ

Τετάρτη 17 Φεβρουαρίου 2010

Συνέλευση

Συνέλευση θα πραγματοποιηθεί αύριο στην αίθουσα Σταματάκου και ώρα 11.00 με θέμα "Υπόδειξη Πρόεδρου Τμήματος για τις επερχόμενες εκλογές".. Η συνέλευση έχει αναβληθεί ήδη δύο φορές λόγω μικρής συμμετοχής, ώστε θα πραγματοποιηθεί αύριο ανεξάρτητα από τον αριθμό φοιτητών που θα προσέλθουν.

Τρίτη 16 Φεβρουαρίου 2010

Συνάντηση με θέμα "Αναζητώντας τον νόστο" στο Κύμα

Συνάντηση με θέμα την αναζήτηση του νόστου διοργανώνεται στο καφέ "Κύμα". Ως κεντρικός άξονας της συζήτησης και της ανάλυσης έχει τεθεί η ανάγνωση του ποιήματος "Μυθιστόρημα" του Γιώργου Σεφέρη. Η συνάντηση θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 18 Φεβρουαρίου και ώρα 21.00.

Τέλος με την οδύσσεια της αναγνώρισης επαγγελματικών δικαιωμάτων

Τέλος στην μακρόχρονη αγωνία φοιτητών και αποφοίτων έδωσε η δημοσίευση του Φύλλου της Εφημερίδας Κυβερνήσεως κατά την οποία τόσο το Τμήμα Φιλολογίας, όσο και το Τμήμα Ιστορίας-Αρχαιολογίας βρίσκονται πια εντεταγμένα και αναγνωρισμένα στον κλαδο ΠΕ02 Φιλολόγων. Για την εξέλιξη αυτή ενημερωθήκαμε αφενός από την σχετική ανακοίνωση της Προέδρου του φοιτητικού μας συλλόγου, αφετέρου έπειτα από την δημοσίευση του θέματος στο must magazine.

Ιδού το Φ.Ε.Κ.

Δέκα ερωτήσεις στον καθηγητή Φιλοσοφίας Θεοδόσιο Πελεγρίνη

Συνέντευξη στη Δημιουργική Ομάδα Φοιτητών Φιλολογίας



1. Παρακολουθήσαμε την θεατρική παράσταση με τίτλο «Νίτσε», το σενάριο της οποίας επιμεληθήκατε και στην οποία υπήρξατε πρωταγωνιστής. Η ίδια γνώρισε μάλιστα μεγάλη επιτυχία. Ονειρεύεστε τον εαυτό σας ηθοποιό; Υπάρχει τελικά γέφυρα επικοινωνίας μεταξύ θεάτρου και φιλοσοφίας;

Είναι γεγονός πως η σειρά θεατρικών έργων «Η φιλοσοφία στην σκηνή» γνώρισε έως τώρα πολύ μεγάλη επιτυχία. Όπως είπατε, έχω γράψει το κείμενο των δεκατεσσάρων θεατρικών έργων από τα οποία αποτελείται, και ο ίδιος πρωταγωνιστώ επί σκηνής. Είναι προφανές, λοιπόν, πως το εγχείρημα αυτό υπήρξε για εμένα προσωπικό στοίχημα, και το γεγονός πως μέχρι τώρα δείχνει να έχει κερδηθεί μου προξενεί μεγάλη χαρά, αλλά όχι και έκπληξη. Και τούτο διότι ο κόσμος πάντοτε αγκαλιάζει το καλό θέατρο, αυτό που έχει κάτι να του πει, καθώς και την καλή φιλοσοφία. Εμείς παρουσιάζουμε την ζωή και την σκέψη δεκατεσσάρων σπουδαίων φιλοσόφων, ένας εκ των οποίων είναι ο Νίτσε, μέσα από πρωτότυπα και άρτια θεατρικά κείμενα, προσπαθούμε, δηλαδή, να πάρουμε το καλύτερο από τους χώρους της φιλοσοφίας και του θεάτρου, οι οποίοι, άλλωστε, δεν είναι καθόλου ξένοι μεταξύ τους. Το θέατρο και η φιλοσοφία αποτελούν πνευματικές δραστηριότητες σαφέστατα συγγενικές και συναφείς. Η τέχνη, γενικώς, στηρίζεται στην συνάντηση του θεατή – ή του ακροατή – με το καλλιτέχνημα. Το θέατρο, ειδικότερα, πέρα από την συνάντηση αυτή, απαιτεί την ενεργό συμμετοχή του θεατή στα επί σκηνής δρώμενα, όπως ακριβώς και η φιλοσοφία προϋποθέτει την δημιουργική μέθεξη του δέκτη σε όσα του προτείνει. Μέσω του θεατρικού έργου ο συγγραφέας διαλέγεται με τον θεατή αλλά και με την εποχή του, όπως ακριβώς κάνουν και οι φιλόσοφοι μέσω των ιδεών τους. Το θεατρικό έργο δεν είναι ποτέ τετελεσμένο, δεν προσφέρεται στον παρατηρητή ως κάτι αποκρυσταλλωμένο, αλλά εξελίσσεται και απαιτεί την εκ νέου προσέγγιση και ερμηνεία του διαρκώς, όπως ακριβώς και μια φιλοσοφική ιδέα. Οι πολλαπλές και ενίοτε ρηξικέλευθες αναγνώσεις τόσο των αρχαίων τραγικών όσο και των μεγάλων φιλοσόφων αποδεικνύουν πως το θέατρο και η φιλοσοφία διατηρούν μια ιδιαίτερη δυναμική, η οποία, ας πούμε, δεν διακρίνει έναν ζωγραφικό πίνακα ή ένα άγαλμα. Αυτά μόλις δημιουργηθούν μπορούν να ερμηνευθούν τελεσίδικα, αρκεί εκείνος που θα τα προσεγγίσει να διαθέτει τις απαραίτητες γνώσεις και την δέουσα ευαισθησία. Μπορούμε να γνωρίζουμε με ακρίβεια τι ακριβώς ήθελε να υποβάλει ο Μιχαήλ Άγγελος με τον Δαυίδ του, και τα συναισθήματα που το άγαλμα αυτό προκαλεί στους θεατές είναι τα ίδια από τότε που σμιλεύτηκε έως σήμερα. Ωστόσο, δεν μπορούμε να πούμε το ίδιο για τον Ρινόκερο του Ιονέσκο και τον υπεράνθρωπο του Νίτσε, πνευματικά δημιουργήματα που απαιτούν την διαρκή επαναπροσέγγιση και την εκ νέου ερμηνεία τους. Σε ό,τι αφορά στο εαυτό μου, ονειρεύομαι να συνεχίσω να επικοινωνώ με τους νέους ανθρώπους και να είμαι χρήσιμος για την κοινωνία και την εποχή μου. Άλλωστε, πρέπει να σας πω, εμπιστεύομαι απόλυτα το της ζωής. Αυτό δεν σημαίνει πως παραδίδομαι μοιρολατρικά σε ό,τι έρχεται. Απλώς είμαι ανοικτός στις νέες προκλήσεις. Νεώτερος αγαπούσα πολύ το ποδόσφαιρο, μάλιστα ο ίδιος ασχολούμουν ενεργά παίζοντας σε υψηλό επίπεδο. Όταν η ζωή με έφερε σε επαφή με την φιλοσοφία και μου έδωσε την δυνατότητα να ασχοληθώ με αυτήν ως επαγγελματίας φιλόσοφος, άδραξα την ευκαιρία αφήνοντας το ποδόσφαιρο, δίχως, βέβαια, να ξεχάσω την αγάπη μου για αυτό. Όταν ένας κύκλος κλείνει ανοίγει ένας άλλος, και πάντοτε μας προσφέρονται επαρκείς ενδείξεις και για το ένα και για το άλλο. Πρέπει απλώς να μπορούμε να τις εντοπίσουμε. Υπό την έννοια αυτή σαφώς θα με ενδιέφερε να ασχοληθώ ακόμη πιο ενεργά με το θέατρο στο μέλλον.



2. Κατεβαίνοντας το θεατρικό πάλκο, πότε νιώσατε ότι η εμπλοκή σας στα του θεάτρου εκπλήρωσε τον στόχο της;

Ο στόχος ενός θεατρικού έργου με έντονο φιλοσοφικό υπόβαθρο – όπως αυτά που παρουσιάζουμε – είναι να επικοινωνήσει σημαντικά νοήματα προσφέροντας, παράλληλα, αισθητική απόλαυση. Το θερμό χειροκρότημα των θεατών στο τέλος των παραστάσεων με κάνει να αισθάνομαι κάθε φορά πως κάτι επετεύχθη. Στην μνήμη μου, ωστόσο, έχει χαραχθεί μια συγκεκριμένη βραδιά στο θέατρο Τζένη Καρέζη, όπου παρουσιάζαμε για περίπου τέσσερις μήνες το έργο Σοπενχάουερ. Είχαν έλθει για να παρακολουθήσουν την παράσταση τα μέλη μιας μονάδας απεξάρτησης, νέα παιδιά που προσπαθούν, όπως γράφει ο Σαίξπηρ, «να ανοίξουν τον κόσμο με το σπαθί τους». Ο ενθουσιασμός με τον οποίον μετά την παράσταση μιλούσαν για το έργο αλλά και για την φιλοσοφία του Σοπενχάουερ εδραίωσε μέσα μου την πεποίθηση πως αυτό που έχουμε αναλάβει έχει αντίκρισμα. 

3. Η αρχαία Ελλάδα γέννησε την φιλοσοφία, άραγε η σύγχρονη Ελλάδα φιλοσοφεί;

Η σύγχρονη Ελλάδα βεβαίως φιλοσοφεί, αλλά όχι επειδή οι πρόγονοί μας γέννησαν την φιλοσοφία. Φιλοσοφεί επειδή οι νέοι άνθρωποι έρχονται κοντά στην φιλοσοφία φέρνοντας νέες οπτικές, ενδιαφέροντα και αντιλήψεις, επειδή ο Έλληνας γενικώς βρίσκει ευχαρίστηση στο να αμφισβητεί και να ανατρέπει παγιωμένες απόψεις, επειδή είναι ανοικτός στα νέα ρεύματα και στις προκλήσεις της κάθε εποχής. Από την αρχαιότητα έως σήμερα, εάν υπάρχει κάποιο χαρακτηριστικό του ελληνικού πνεύματος που έχει μείνει αναλλοίωτο, αυτό είναι η διάθεση για την αμφισβήτηση και την καινοτομία, συνδυασμένη με την κριτική στάση απέναντι στην πνευματική αυθεντία. Το πνεύμα αυτό, θεωρώ, είναι που εγγυάται την διατήρηση του σφρίγους της φιλοσοφίας στην χώρα μας.

4. Υπάρχει θέση για την πραγμάτωση φιλοσοφικών θεωρήσεων κάποιας ποιότητας στη σύγχρονη εποχή του κυνικού ρεαλισμού, όπου καταδεικνύεται ο σκεπτόμενος ως «αμπελοφιλόσοφος» και «αερολόγος»;

Νομίζω πως ιδίως εποχές όπως η δική μας προσφέρονται για φιλοσοφικές θεωρήσεις ποιότητας. Και τούτο διότι δημιουργούν στον σκεπτόμενο άνθρωπο απορία (με την κυριολεκτική σημασία της λέξης), δηλαδή αδιέξοδα. Η μεγάλη φιλοσοφία γεννιέται είτε χάριν παιδιάς, είτε εξ ανάγκης. Η διάθεση για παιδιά ουδέποτε λείπει από τον άνθρωπο. Σήμερα υπάρχει και η ανάγκη. Βλέπουμε πως οι παλαιές έννοιες και οι αξίες δεν είναι πλέον αποτελεσματικές και κατάλληλες, ώστε ο άνθρωπος να τις υιοθετήσει ως άξονες στην ζωή του. Οι ιδεολογίες έχουν καταρρεύσει, οι θρησκείες στην πράξη λίγο πολύ έχουν αποτύχει, οι αξίες έχουν στην πράξη αποδειχθεί κενές νοήματος  Πιστεύω πως η εποχή μας αποτελεί το πρελούδιο της αναγέννησης της φιλοσοφίας.

5. Πιστεύετε ότι η προσχώρηση κομματικών παρατάξεων στα εκπαιδευτικά ιδρύματα έχει σκοτώσει την ακαδημαϊκή πρόοδο;

Η ενασχόληση των νέων ανθρώπων – και, δη, των φοιτητών – με τα κοινά αποτελεί θεμέλιο της δημοκρατίας. Ο νέος άνθρωπος διακρίνεται από την ευαισθησία του, την δυνατότητά του να στρατεύεται ανιδιοτελώς σε ευρύτερους σκοπούς και την διάθεσή του να προσφέρει στο σύνολο. Ως εκ τούτου, η ύπαρξη και λειτουργία πολιτικών παρατάξεων στο πανεπιστήμιο είναι απολύτως εύλογη και θεμιτή. Ο ρόλος των παρατάξεων, ωστόσο, φαλκιδεύεται όταν αυτές λειτουργούν ως φερέφωνα κομματικών οργανώσεων, όταν υιοθετούν άκριτα κομματικές γραμμές αντί να συνεισφέρουν την δική τους οπτική και τις φρέσκιες απόψεις τους. Αυτό συμβαίνει διότι ορισμένοι εντάσσονται στις παρατάξεις αυτές όχι για να προσφέρουν, αλλά για να εξυπηρετήσουν ιδιοτελείς σκοπούς, να αποκομίσουν οι ίδιοι οφέλη. Στις περιπτώσεις αυτές, πράγματι, η λειτουργία των πολιτικών παρατάξεων είναι στείρα, η γλώσσα που υιοθετείται ξύλινη – κάτι που διόλου δεν ταιριάζει σε νέους ανθρώπους –, και, τελικά, η ύπαρξή τους καθίσταται όργανο ανάσχεσης και συντήρησης, αντί να είναι εργαλείο βελτίωσης και προόδου. Έχω την γνώμη, όμως, πως στις μέρες μας κάτι αλλάζει προς το καλύτερο.

6. Η έρευνα φαντάζει terra incognita στα εγχώρια ιδρύματα. Συχνά μιλάμε ακόμη και για «πληρωμένα» διδακτορικά, ενώ οι παλαιογραφικές εκδόσεις της αρχαίας ελληνικής γραμματείας προέρχονται από την Λειψία ή την Οξφόρδη. Πώς σχολιάζετε το γεγονός;

Δεν νομίζω πως η κατάσταση που περιγράφετε αποτελεί τον κανόνα. Βεβαίως παντού και πάντοτε, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό, υπάρχουν περιπτώσεις που δεν τιμούν το πανεπιστήμιο και τον ρόλο του. Ωστόσο, δεν μπορούμε να γενικεύουμε άκριτα, αδικώντας έτσι την πλειονότητα των καθηγητών και φοιτητών που κάνουν ευσυνείδητα το καθήκον τους. Σε ό,τι αφορά στην έρευνα, θεωρώ πως και εδώ η κατάσταση δεν πρέπει να περιγράφεται με τόσο μελανά χρώματα. Υπάρχουν πανεπιστημιακά ιδρύματα στην χώρα μας τα οποία αξιολογούνται παγκοσμίως σε υψηλότατες θέσεις, και τα οποία παρουσιάζουν ερευνητικό έργο ιδιαίτερα σημαντικό, το οποίο αναγνωρίζεται διεθνώς. Οι εγκυρότερες κριτικές εκδόσεις της αρχαίας ελληνικής γραμματείας όντως πιστώνονται σε ξένους επιστήμονες και ιδρύματα, ωστόσο αυτό δεν σημαίνει κάτι για το παρόν των ελληνικών πανεπιστημίων. Δεν πρέπει να ξεχνούμε πως οι κώδικες των κλασικών βρίσκονταν ανέκαθεν εκτός Ελλάδας, και πως οι εκδόσεις αυτές έγιναν σε μια περίοδο κατά την οποία ο ελληνισμός επεδίωκε να συγκροτήσει κράτος ύστερα από κατοχή τετρακοσίων χρόνων και πλέον. Όταν ο Teubner παρουσίασε τις κριτικές εκδόσεις του, το παλαιότερο πανεπιστήμιο στην χώρα, αυτό της Αθήνας, λειτουργούσε μόλις δέκα χρόνια.

7. Η πραγμάτωση μιας σύγχρονης εκδοχής της πλατωνικής Πολιτείας, πιστεύετε ότι θα μπορούσε να ευδοκιμήσει και να οδηγήσει την δική μας πόλιν σε ασφαλή επιβίωση;

Η πλατωνική πολιτεία έχει επικριθεί από πολλούς σύγχρονους στοχαστές, αρκεί να θυμηθούμε τι έχει γράψει για αυτήν ο Πόπερ. Ούτως ή άλλως, όπως και η Πολιτεία του Ήλιου του Καμπανέλα ή η Σάγκρι – Λα του Χίλτον, αποτελεί ουτοπία, και δυνάμει τούτου δεν μπορεί να έχει πραγματοποιήσιμες εκδοχές. Η ουτοπία δεν μπορεί να αποτελεί στόχο, είναι απλώς ένα φωτεινό σημείο στον ορίζοντα που μας δείχνει κάποιον δρόμο. Το πνεύμα της πολιτείας του Πλάτωνος, κατά την γνώμη μου, είναι αυτό του εξορθολογισμού. Από το πνεύμα αυτό μπορεί να ωφεληθούν οι σύγχρονες κοινωνίες, και όχι από συγκεκριμένες προβλέψεις και πρακτικές. Ο Πλάτων υπογραμμίζει πολλά πράγματα που είναι περίπου αυτονόητα, όμως όλοι τείνουμε να τα παραβλέπουμε. Ο κυβερνήτης πρέπει να αποφασίζει προς όφελος του συνόλου χρησιμοποιώντας το όπλο του ορθού λόγου. Η πολιτεία πρέπει να αξιοποιεί το ανθρώπινο δυναμικό της, ανάλογα με τις ικανότητες και τις δυνατότητες ενός εκάστους των πολιτών της. Οι σχέσεις του κράτους με τον πολίτη πρέπει να ρυθμίζεται με τέτοιον τρόπο, ώστε να διασφαλίζεται η ευημερία του συνόλου. Το κράτος πρέπει να μεριμνά τόσο για την υλική όσο και για την πνευματική ευπραγία των πολιτών του. Αυτοί είναι ορισμένοι από τους άξονες σκέψης του Πλάτωνα, τους οποίους θα εντοπίσετε σε όλους τους μεγάλους πολιτικούς φιλοσόφους και στα περισσότερα από τα ισχύοντα στις μέρες μας συντάγματα.

8. Παρακολουθήσαμε την αποχώρησή σας από την διεύθυνση του μεταπτυχιακού προγράμματος του τμήματός μας περί Ηθικής Φιλοσοφίας . Εν τέλει τί είναι αυτό που πρέπει να αλλάξει στα επαρχιακά πανεπιστημιακά τμήματα ώστε να γίνουν τα πτυχία και τα μεταπτυχιακά τους αξιόπιστα;

Τα επαρχιακά πανεπιστημιακά τμήματα επιτελούν σημαντικότατο έργο, τόσο στα ακαδημαϊκά δρώμενα της χώρας μας, όσο και στις τοπικές κοινωνίες που τα φιλοξενούν. Πιστεύω πως είναι πολύτιμα και πρέπει να ενισχυθούν. Για να λειτουργήσουν απρόσκοπτα και αποδοτικά, ωστόσο, προαπαιτείται ο άρτιος στρατηγικός σχεδιασμός και η δέουσα στελέχωση. Πρέπει να είναι ξεκάθαρη η στόχευση του ιδρύματος και να γίνει ορθή επιλογή των ατραπών που θα ακολουθηθούν, ώστε οι στόχοι να επιτευχθούν. Πρέπει το επαρχιακό πανεπιστήμιο να προσφέρει κάτι, το οποίο δεν παρέχεται από κάποιο κεντρικό. Αυτό μπορεί να είναι είτε το γνωστικό αντικείμενο, είτε η ποιότητα σπουδών, η οποία διασφαλίζεται από την ποιότητα των διδασκόντων. Ένα φιλολογικό τμήμα στην Καλαμάτα, επί παραδείγματι, δεν μπορεί να είναι ανταγωνιστικό ως προς τα ήδη υπάρχοντα, εάν δεν διακρίνεται από πάρα πολύ υψηλή ποιότητα σπουδών. Για ποιόν άλλο λόγο θα επέλεγε κανείς το συγκεκριμένο τμήμα, και όχι αυτό της Αθήνας ή της Θεσσαλονίκης; Εμείς στην Καλαμάτα επιχειρήσαμε να δημιουργήσουμε ένα μεταπτυχιακό πρόγραμμα εφάμιλλο των καλυτέρων στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, με τα πλέον σύγχρονα αντικείμενα, με εξειδικευμένους διδάσκοντες, με άρτιο πρόγραμμα σπουδών. Το πρόγραμμα αυτό, εάν λειτουργήσει όπως το έχουμε σχεδιάσει, θα αποτελέσει πόλο έλξεις για φοιτητές από όλη την Πελοπόννησο αλλά και από την υπόλοιπη Ελλάδα, διότι προσφέρει στους φοιτητές του σπουδές πάρα πολύ υψηλού επιπέδου.

9. Φιλόλογος και εργασία: υπάρχει ζωή χωρίς Α.Σ.Ε.Π. ;

Βεβαίως υπάρχει ζωή χωρίς ΑΣΕΠ. Το γεγονός πως τα φιλολογικά τμήματα έχουν πολύ υψηλή ζήτηση, παρότι το κράτος προσλαμβάνει ελάχιστους φιλολόγους σε σχέση με όσους κάθε έτος αποφοιτούν, το αποδεικνύει περίτρανα. Υπάρχει πάντα η ιδιωτική εκπαίδευση, η έρευνα, ο ευρύτερος χώρος του πνεύματος…Πέραν αυτών, εκείνος που θα επιλέξει να ασχοληθεί με τις ανθρωπιστικές σπουδές, λαμβάνει έναν ισχυρό οπλισμό για την ζωή του, γίνεται, θα λέγαμε, καλύτερος άνθρωπος. Σε μια εποχή παντοειδούς πληθωρισμού, εάν έπρεπε τώρα να επιλέξω για την ζωή μου στο μέλλον, θα επέλεγα να γίνω πιο ποιοτικός άνθρωπος.

10. Ο/η Φιλόσοφος που σας άλλαξε τη ζωή;

Νομίζω ο Καρτέσιος, ακριβώς διότι διακρίνεται από την διάθεση αμφισβήτησης, για την οποία σας έκανα λόγο προηγουμένως. Αν κάτι πρέπει αν κρατήσουμε από τον λεγόμενο πατέρα της σύγχρονης φιλοσοφίας, είναι ακριβώς αυτό, η δημιουργική αμφισβήτηση των πάντων. Κάνω λόγο για δημιουργική αμφισβήτηση, διότι η φιλοσοφία δεν αρκεί να αρνείται και να απορρίπτει, όσο σημαντικό και εάν είναι κάτι τέτοιο από μόνο του. Οφείλει, παράλληλα, να προτείνει, παρότι γνωρίζει πως οι προτάσεις της θα αμφισβητηθούν και εκείνες με την σειρά τους. Αυτή είναι η ιστορία του πνεύματος και ο Καρτέσιος, θεωρώ, είναι η επιτομή της.





Ο Θεοδόσιος Πελεγρίνης είναι καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, όπου διδάσκει Φιλοσοφία από το 1977. Έκτοτε έχει αναπτύξει έντονη συγγραφική και ακαδημαϊκή δραστηριότητα. Τα τελευταία χρόνια πρωταγωνιστεί σε παραστάσεις "Φιλοσοφίας επί σκηνής" τα σενάρια των οποίων επιμελείται ο ίδιος. Παράλληλα συνεργάζεται με την Ελληνική Τηλεόραση 1 και το Γ' Πρόγραμμα της Ελληνικής Ραδιοφωνία, όπου παρουσιάζει εκπομπές με θέματα που αφορούν στη φιλοσοφία και στην ιστορία της.
 

Παρασκευή 12 Φεβρουαρίου 2010

Θέσεις Ερευνητικού/Διδακτικού Προσωπικού στο Πα.Πελ

Προκηρύχθηκαν για το 2010 θέσεις ερευνητικού/διδακτικού προσωπικού στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου και συγκεκριμένα για το τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής με έδρα την Κόρινθο. Οι θέσεις αφορούν στη διδασκαλία των παρακάτω μαθημάτων για το εαρινό εξάμηνο του 2010:

1.Εισαγωγή στην Εγκληματολογία, 2. Ευρωπαϊκή Εγκληματολογία, 3. Νομικό Καθεστώς Αλλοδαπών,Προσφύγων και Μειονοτήτων, 4. Εισαγωγή στην Εκπαιδευτική Πολιτική, 5. Αρχές Ανάλυσης και Σχεδιασμού Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων.

Για περισσότερες πληροφορίες διαβάστε την προκήρυξη εδώ

6η Πανελλήνια Πανεπιστημιάδα Θεάτρου


ΠΡΟΣ
ΦΟΙΤΗΤΙΚΟΥΣ ΘΙΑΣΟΥΣ ΤΩΝ Α.Ε.Ι. & Τ.Ε.Ι.
ΘΕΜΑ: 6Η ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΔΑ ΘΕΑΤΡΟΥ
 
           
            Αξιότιμοι Κύριοι,                                                 
            Η Κοινωφελής Επιχείρηση Πολιτισμού & Αθλητισμού (Κ.Ε.Π.Α.Σ.)  δημιουργήθηκε από τον Δήμο Σερρών για να παρέχει πολιτιστικές υπηρεσίες, δράσεις και διοργανώσεις που θα συμβάλλουν στην ανάπτυξη της πολιτιστικής αποκέντρωσης στην ακριτική μας περιφέρεια, δίνοντας έτσι την ευκαιρία στους πολίτες και την τοπική κοινωνία να συμμετέχουν σε δραστηριότητες και εκδηλώσεις υψηλού επιπέδου. Μετά λοιπόν την αμφίδρομη επιτυχία -και για τους συμμετέχοντες θιάσους και για τους θεατές- των 5 προηγούμενων φοιτητικών θεατρικών συναντήσεων που διοργάνωσε στην πόλη μας το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Σερρών από το 2004 μέχρι σήμερα, εντάξαμε στον φετινό μας προγραμματισμό και προετοιμάζουμε ήδη την 6η Πανελλήνια Πανεπιστημιάδα Θεάτρου, η οποία θα γίνει στην πόλη των Σερρών από  10 Μαΐου έως 20 Μαΐου 2010.
            Αξιότιμοι Κύριοι,
            Γνωρίζοντας το ενδιαφέρον της πανεπιστημιακής κοινότητας για το θέατρο και τον πολιτισμό και με την βεβαιότητα ότι οι φοιτητικές αυτές θεατρικές συναντήσεις συμβάλλουν ουσιαστικά στην αναβάθμιση και διάδοση της θεατρικής τέχνης σαν μέσο ατομικής & συλλογικής έκφρασης των νέων ανθρώπων, καλούμε τους φοιτητικούς θιάσους που ενδιαφέρονται, μετά από την απαραίτητη τηλεφω-νική επικοινωνία, να αποστείλουν εγγράφως την αίτηση συμμετοχής, στοιχεία της παράστασης, συντε-λεστές, φωτογραφίες προβών, λίγα λόγια για το έργο και τον συγγραφέα, μέχρι τις 15 Απριλίου 2010. Η Κ.Ε.Π.Α.Σ. αναλαμβάνει τα έξοδα διαμονής & διατροφής των θιάσων που θα συμμετέχουν στην διοργάνωση, στην οποία θα πάρουν μέρος ως ομιλητές  -με την υποστήριξη του Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου- σημαντικές διεθνείς προσωπικότητες του Θεάτρου και της τέχνης. Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την 6η Πανελλήνια Πανεπιστημιάδα Θεάτρου δίνονται στα τηλέφωνα: 2321054268 – 2321054585.
                               Περιμένοντας με ενδιαφέρον τις συμμετοχές σας, σας ευχαριστούμε.
Με φιλικούς χαιρετισμούς.
 
Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΤΗΣ Κ.Ε.Π.Α. ΣΕΡΡΩΝ
 
 
ΕΥΑΓΓΕΛΙΔΟΥ ΚΑΛΛΙΟΠΗ
 
 
  Πηγή: Γραμματεία Τμήματος Φιλολογίας

Κάρτα Νέων με ειδικές εκπτώσεις

Η Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς και το Ινστιτούτο Νεολαίας του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Ένωση της Κάρτας Νέων (European Youth Card Association, EYCA), προωθεί ένα εργαλείο επικοινωνίας, ψυχαγωγίας και πληροφόρησης των νέων Ευρωπαίων πολιτών στην Ελλάδα, την Ευρωπαϊκή Κάρτα Νέων EURO<26.

Η κάρτα Νέων προσφέρει ειδικές εκπτώσεις σε νέους από 13-30 ετών, που ισχύουν σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες. Με μια ετήσια σύνδρομη της τάξεως των 15 ευρώ θα μπορεί κανείς να προμηθευτεί την κάρτα μέσω ταχυδρομείου. Για περισσότερες πληροφορίες δείτε εδώ

Συνέντευξη του πρυτάνεως κου. Παπαθεοδώρου στο Must

Περί πάντων μίλησε ο κος. Παπαθεοδώρου σε συνέντευξη που παρέθεσε στον αρχισυντάκτη του περιοδικού Must Magazine για το τεύχος 31. Στην συνέντευξη αυτή έγινε λόγος τόσο για ζητήματα κοινωνιολογικά, μιας και ο Πρύτανης του Πα.Πελ. ειδικεύεται στον νομικό τομέα της εγκληματολογίας, όσο και ζητήματα του Πανεπιστημίου. Διαβάστε περισσότερα εδώ .

Ανακοίνωση - "φωτιά" από την κα. Ξανθάκη

Ανακοίνωση γεμάτη αιχμές αναρτήθηκε εχθές υπογεγραμμένη από την Πρόεδρο του Τμήματος Φιλολογίας, κα. Γεωργία Ξανθάκη-Καραμάνου. Πρόκειται περί επιστολής την οποία η ίδια απέστειλε στον Πρύτανη του Πα.Πελ. και την οποία δημοσίευσε "για να βγάλουν οι φοιτητές τα δικά τους συμπεράσματα", όπως ανέφερε.
Σύμφωνα με το περιεχόμενο της ανάρτησης, η κα. Ξανθάκη κλήθηκε να παρασταθεί σε συνέλευση της Συγκλήτου του Πανεπιστημίου ως μέλος χωρίς δικαίωμα ψήφου (4/2/2010). Υποστηρίζει δε πως παρά τις διαρκείς προσπάθειες της να ενημερωθεί για τα βασικά θέματα της συνάντησης, γραμματείς και μέλη της Συγκλήτου απέφευγαν επιμελώς να προβούν στις σχετικές διευκρινήσεις. Ισχυρίζεται ακόμη πως άλλαξε την ημερομηνία εξέτασης των μαθημάτων της για να παραστεί στη συνέλευση και πως, αφού ταξίδεψε από την Καλαμάτα στα κεντρικά γραφεία του Πανεπιστημίου στην Τρίπολη, ενημερώθηκε πως εξαιτίας κάποιων τροποποιήσεων δεν είχε το δικαίωμα να παρευρεθεί στην συνέλευση ως καλεσμένη χωρίς ψήφο. Η ανακοίνωση-επιστολή έκλεινε με την έκκληση της Προέδρου να μην οδηγηθούν τόσο η ίδια, όσο και το Τμήμα Φιλολογίας σε δυσμενή αντιμετώπιση εξαιτίας των ανταγωνιστικών διαφορών που χώριζαν τη κα. Ξανθάκη και τον κο.Παπαθεοδώρου και οι οποίες έληξαν με τα αποτελέσματα της τότε εκλογικής διαδικασίας.

Ο ποιητής Τίτος Πατρίκιος στην Καλαμάτα


Οι λάτρεις της ποίησης,την ερχόμενη εβδομάδα, θα έχουν την μοναδική ευκαιρία να απολαύσουν έναν από τους σημαντικότερους εκπροσώπους της μεταπολεμικής ποιητικής γενίας της Ελλάδας, τον σύγχρονό μας ποιητή, Τίτο Πατρίκιο, σε εκδήλωση που θα πραγματοποιηθεί, με θέμα <Ο Τίτος Πατρίκιος συζητάει για την ποίηση>.

Την εκδήλωση διοργανώνει το φροντιστήριο Μ.Ε. Β.Δικαιουλάκος και θα λάβει χώρα την ερχόμενη Τρίτη 16 Φεβρουαρίου και ώρα 19:00, στην αίθουσα εκδηλώσεων του φροντιστηρίου, που εδρεύει στην οδό Αριστομένους 65.

Δευτέρα 8 Φεβρουαρίου 2010

Οι 5 αλλαγές των Πανελλαδικών Εξετάσεων

Άρθρο της Μαρίας Παπουτσάκη, όπως το διαβάσαμε στο www.vita.gr

Πέντε αλλαγές και αναθεώρηση της βάσης του δέκα πρέπει να περιμένουν οι φετινοί υποψήφιοι που από την 1η μέχρι και 22 Φεβρουαρίου καταθέτουν αιτήσεις για συμμετοχή στις πανελλαδικές εξετάσεις.

Οι μεταβολές αυτές, σε συνδυασμό με το βαθμό δυσκολίας των θεμάτων που θα επιλεγούν, θα διαδραματίσουν ιδιαίτερο ρόλο στη διαμόρφωση των βάσεων εισαγωγής.
Οι αλλαγές που θα ισχύσουν έχουν ως εξής:

Φοιτητικός Διαγωνισμός Ταινιών Μικρού Μήκους

Πηγή Κειμένου: EΔΕΤ
Το Εθνικό Δίκτυο Έρευνας και Τεχνολογίας  σε συνεργασία με το Εργαστήριο Ηλεκτροακουστικής και Τηλεοπτικών Συστημάτων του Αριστοτέλειου Πανεπιστήμιου Θεσσαλονίκης δίνει τη δυνατότητα στους φοιτητές να παρουσιάσουν τα δικά τους βίντεο και ταινίες μικρού μήκους, και να συμμετάσχουν στον Πανελλήνιο Διαδικτυακό Διαγωνισμό e-movie, μέσω της ιστοσελίδας www.emovie.gr.

Το emovie συγχρηματοδοτείται κατά 20% από εθνικούς πόρους και κατά 80% από το Ευρωπαικό Κοινωνικό Ταμείο μέσω του Ε.Π."Κοινωνία της Πληροφορίας".

Στόχος του Διαγωνισμού είναι να δώσει την ευκαιρία στους φοιτητές να εμπνευστούν, και να προβάλουν το καλλιτεχνικό τους έργο, αναπτύσσοντας ταυτόχρονα τις δεξιότητές τους στην λήψη και επεξεργασία βίντεο, με τα σύγχρονα πολυμεσικά εργαλεία και το Διαδίκτυο.
Το ειδικά διαμορφωμένο εκπαιδευτικό υλικό βρίσκεται ήδη στη διάθεση των φοιτητών στην ιστοσελίδα του διαγωνισμού, και έχει αυτόν ακριβώς το στόχο: να ενημερώσει και να εκπαιδεύσει τους χρήστες σε θέματα που αφορούν στην δημιουργία μιας βίντεο παραγωγής.

Πιο συγκεκριμένα, στην ιστοσελίδα του e-movie οι ενδιαφερόμενοι θα βρουν πολυμεσικούς οδηγούς, όπου παρουσιάζονται η θεωρία και καλές πρακτικέςγια την δημιουργία μιας τεχνικά άρτιας βίντεο παραγωγής. Αναλυτικά, το υλικό που διατίθεται είναι οργανωμένο στις παρακάτω ενότητες:
  • Θεωρία,
  • Βίντεο,
  • Ηχοληψία,
  • Κάμερα,
  • Φωτισμός,
  • Premontage,
  • Επεξεργασία,
  • Εξαγωγή και Κωδικοποίηση.
Στον διαγωνισμό έχουν δικαίωμα συμμετοχής όλοι οι φοιτητές των τμημάτων ή σχολών της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας μας, καθώς και όλοι οι εγγεγραμμένοι φοιτητές του Ελληνικού Ανοιχτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ). Κάθε φοιτητής μπορεί να συμμετάσχει μόνος του ή σε ομάδα συνεργασίας έως 4 ατόμων και να αναρτήσει μια ή και περισσότερες δημιουργίες του στην ιστοσελίδα www.emovie.gr, μέχρι την 20ηΑπριλίου 2010.
Η επιλογή του θέματος είναι ελεύθερη και κάθε βίντεο που συμμετέχει στον διαγωνισμό πρέπει να έχει μέγιστη διάρκεια τα 10 λεπτά.

Οι συμμετοχές θα αξιολογηθούν κατά 50% από το κοινό στην ιστοσελίδα του διαγωνισμού μέχρι την 5η Μαΐου 2010, και κατά 50% από την Επιτροπή Αξιολόγησης, η οποία απαρτίζεται από ειδικούς στο χώρο της οπτικοακουστικής παραγωγής. Με σκοπό τη μέγιστη διαφάνεια και την αντικειμενική βαθμολόγηση κάθε προσπάθειας, η Επιτροπή Αξιολόγησης θα μελετήσει, αξιολογήσει και θα προτείνει για βράβευση, φοιτητές ή ομάδες φοιτητών, των οποίων οι δημιουργίες διακρίνονται για την καινοτομία, τη δημιουργικότητα, την έμπνευση, την ποιότητα, την πληρότητα, αλλά και την θετική τους αξιολόγηση από το κοινό.

Οι 3 ταινίες που θα διακριθούν, θα ανακοινωθούν στις 7 Ιουνίου, και οι νικητές θα βραβευθούν σε ειδική εκδήλωση τον ίδιο μήνα, με έπαθλα συνολικού ύψους 6.000 ευρώ.
Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επισκεφθούν την ιστοσελίδα του διαγωνισμού


Πηγή: www.uop.gr, Γραμματεία Πανεπιστημίου 

Κυριακή 7 Φεβρουαρίου 2010

Ημερίδα Συλλόγου Μεσσήνιων Φιλολόγων

Την 12η Ιανουαρίου πραγματοποιήθηκε συνεδρία του Συλλόγου Μεσσηνίων Φιλολόγων, σύμφωνα με σημερινό δημοσίευμα της εφημερίδας "Ελευθερία". Στη μάζωξη αυτή τα μέλη πραγματοποίησαν αφιερωματική μνεία στον Μανιάτη ποιητή Τέλη Πετρουλέα με επιτυχία και σεβασμό.

Σάββατο 6 Φεβρουαρίου 2010

Έκτακτη ανακοίνωση

Το μάθημα της κας.Ξανθάκη, η εξέταση του οποίου είχε δρομολογηθεί για την 9η Φεβρουαρίου 2010, μεταφέρεται για την Πέμπτη 11 Φεβρουαρίου και ώρα 12.00-15.00 στις αίθουσες Σταματάκου και Γεωργούλη. Αιτία της αλλαγής αποτελεί η υποχρεώση της Προέδρου να παρευρεθεί σε Συνεδρία της Συγκλήτου του Πανεπιστημίου.

Παρασκευή 5 Φεβρουαρίου 2010

Απλήρωτες οι συνδρομές για τα διεθνή επιστημονικά περιοδικά

Αν στον φάκελο εισερχομένων του uop e-mail σας βρίσκετε συνεχώς μηνύματα από την ομάδα του helpdesk, τα οποία σας ενημερώνουν για προβλήματα πρόσβασης σε διαδικτυακές βιβλιοθήκες και ηλεκτρονικά επιστημονικά περιοδικά, μην απορείτε..κι όμως δεν έχουν πληρωθεί οι σχετικές συνδρομές.

Μακριά από τις επιστημονικές εξελίξεις μένουν χιλιάδες καθηγητές πανεπιστημίων και μεταπτυχιακοί φοιτητές, καθώς εδώ και περίπου έναν μήνα δεν έχουν πρόσβαση μέσω Διαδικτύου στα διεθνή περιοδικά με ερευνητικό-επιστημονικό περιεχόμενο, επειδή δεν έχουν πληρωθεί οι συνδρομές! Οι πανεπιστημιακοί έχουν εκφράσει ήδη τις διαμαρτυρίες τους για το ζήτημα, ενώ σήμερα θα συζητηθεί το θέμα κατά τη διάρκεια συνεδρίασης στη Διοικούσα Επιτροπή της ΠΟΣΔΕΠ.
Σύμφωνα με τον ειδικό γραμματέα ανώτατης εκπαίδευσης του υπουργείου Παιδείας Βασίλη Παπάζογλου, ύστερα από προσπάθειες της κυβέρνησης εντάχθηκαν οι ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες στο πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων και θα επαναλειτουργήσουν από τον Μάρτιο. «Το ποσό που απαιτείται ετησίως ώστε να έχουν πρόσβαση τα ΑΕΙ-ΤΕΙ και τα ερευνητικά ινστιτούτα σε 12.500 επιστημονικά περιοδικά σε ηλεκτρονική μορφή ανέρχεται σε 18 εκατομμύρια ευρώ», τόνισε στο «Εθνος» ο κ. Παπάζογλου.
Αξίζει να επισημανθεί ότι τα κονδύλια για τις ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες έως το τέλος του 2008 είχαν εξασφαλιστεί μέσω του τρίτου ΚΠΣ, ενώ το 2009 έγινε -ανεπιτυχώς- προσπάθεια να ενταχθούν στο ΕΣΠΑ.
Υποσχέσεις
Την περσινή χρονιά, μάλιστα, οι περισσότεροι εκδοτικοί οίκοι δεν είχαν «μπλοκάρει» την είσοδο στα περιοδικά τους, επειδή είχαν λάβει υποσχέσεις από το υπουργείο Παιδείας ότι θα πληρώσουν άμεσα τις συνδρομές.
«Κάποια στιγμή πρέπει να ενταχθεί στον κρατικό προϋπολογισμό το πρόγραμμα για τις ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες», ανέφερε στο «Εθνος» ο πρόεδρος της ΠΟΣΔΕΠ Νίκος Σταυρακάκης.
«Η πρόσβαση καθηγητών αλλά και φοιτητών σε ηλεκτρονικά επιστημονικά περιοδικά είναι καθοριστική, και αποτελεί παράθυρο προς τη γνώση, ειδικά για πανεπιστήμια που βρίσκονται στην περιφέρεια ή σε ΑΕΙ που δεν έχουν ικανοποιητική βιβλιογραφία σε τομείς αιχμής», προσέθεσε ο πρόεδρος της ομοσπονδίας πανεπιστημιακών.
 


Πηγή: Βιβλιοθήκη Λιβαδειάς, Μιχάλης Νιβολιανίτης

Τετάρτη 3 Φεβρουαρίου 2010

Βιβλιοθήκη εργασιών

Σύντομα θα βρίσκεται στη διάθεση σας βιβλιοθήκη εργασιών γραμμένων από το χέρι των συμφοιτητών σας σε έγγραφα για ανάγνωση και μόνο. Πρόκειται για εργασίες που έχουν παρουσιαστεί και αξιολογηθεί από διδάσκοντες προς αποφυγήν αντιγραφής. Αναμείνατε..!