Σάββατο 30 Ιανουαρίου 2010

Υπό συζήτηση το Άσυλο


Η Υπουργός Παιδείας κ. Άννα Διαμαντοπούλου ενόψει της επόμενης Συνόδου των Πρυτάνεων έστειλε, επιστολή προς τους Πρυτάνεις με θέμα την ανάληψη πρωτοβουλιών για την ακώλυτη λειτουργία του εκπαιδευτικού έργου καθώς και για την ελεύθερη διακίνηση των ιδεών.
Σύμφωνα με την υπουργό στη σύνοδο θα πρέπει να γίνει όσο το δυνατόν πιο άμεσα η συζήτηση, έχοντας ως βάση ότι:
1. Κάθε Πανεπιστήμιο θα πρέπει να ορίσει επακριβώς τους χώρους που προβλέπονται για έρευνα και εκπαίδευση,  ώστε η οριοθέτηση του ασύλου να δίνει και τη δυνατότητα αποτελεσματικής εφαρμογής του.  Στόχος θα πρέπει να είναι η ουσιαστική εφαρμογή του ακαδημαϊκού ασύλου για την προστασία  της ελεύθερης έκφρασης όλων των μελών της πανεπιστημιακής κοινότητας, της αδιάλειπτης λειτουργίας της εκπαίδευσης και της έρευνας στα Ιδρύματα, και της δημόσιας περιουσίας.
2. Πρέπει να διασφαλιστεί η άμεση επικοινωνία των Πανεπιστημίων με τους λοιπούς αρμόδιους για την εφαρμογή των προβλέψεων του Νόμου και των εσωτερικών κανόνων λειτουργίας των Πανεπιστημίων με στόχο να καθοριστούν τα όρια δράσης, ο συγχρονισμός μεταξύ τους και να δηλωθούν οι αμοιβαίες υποχρεώσεις, ώστε τα λαμβανόμενα μέτρα να οδηγούν στην αντιμετώπιση αυτών των περιστάσεων σε πραγματικό χρόνο.
3. Όλες οι ενέργειες θα πρέπει να γίνουν στο δεδομένο πλαίσιο του ισχύοντος νόμου και με απαρέγκλιτη συμμόρφωση προς τις συνταγματικές επιταγές, και  με σεβασμό, τόσο στην αποστολή των Πανεπιστημίων, όσο και στην ιστορία του θεσμού.
Συμπληρωματικά, θα πρέπει να αντιμετωπιστούν και τα εξής δύο ζητήματα:
α. Κάθε Ίδρυμα θα πρέπει να προχωρήσει στην πλήρη καταγραφή των όποιων χώρων τελούν υπό μακρόχρονη κατάληψη, ώστε να ανακτήσουν οι δικαιούμενοι, φοιτητές, καθηγητές και λοιπά μέρη της ακαδημαϊκής κοινότητας την ελεύθερη πρόσβαση σε αυτές.
β. Κάθε Πανεπιστήμιο θα πρέπει να λάβει διαρκή μέτρα περιφρούρησης της συνολικής του περιουσίας, αλλά και της ασφάλειας των προσώπων που νόμιμα βρίσκονται εκεί, ώστε στο μέλλον να αποτραπούν καταστροφές οι οποίες δυσχεραίνουν το ακαδημαϊκό έργο, επιβαρύνουν τον φορολογούμενο πολίτη και προσβάλουν την αξιοπρέπεια όλων μας.

ΠΗΓΗ: www.diorismos.gr, 

Διευκρίνηση!

Καλοί μου συνάδελφοι, η αυριανή συνέλευση με επικεφαλής τον Πρύτανη κο.Παπαθεοδώρου απευθύνεται σε καθηγητές, μόνιμο προσωπικό και εκπροσώπους φοιτητών. Επειδή πολλοί μας ειδοποιήσατε πως θα σπεύσετε να ακούσετε, μάλλον θα χρειαστείτε ένα ποτήρι και καλή ακοή, μιας και η συνέλευση θα πραγματοποιηθεί κεκλεισμένων των θυρών.
Να είστε καλά :)

Παράταση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την κάλυψη θέσης Διοικητικού Προσωπικού

Έως την 5η Φεβρουαρίου 2010 θα μπορεί κανείς να αποστείλει την αίτηση της υποψηφιότητάς του για την κάλυψη μιας θέσης Διοικητικού Προσωπικού στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου. Αντικείμενο της προτεινόμενης εργασίας είναι η διοικητική υποστήριξη του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Οικονομική Ανάλυση του Τμήματος Οικονομικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου.

Απαιτούμενα προσόντα:
•    Πτυχίο ΑΕΙ Οικονομικής Κατεύθυνσης
•    Μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών
•    Άριστη γνώση της Αγγλικής Γλώσσας
•    Καλή γνώση της Γαλλικής Γλώσσας
•    Πιστοποιημένη γνώση χειρισμού Η/Υ, στα αντικείμενα: α) επεξεργασίας κειμένων, β) υπολογιστικών φύλλων και γ) υπηρεσιών διαδικτύου
•    Εμπειρία τουλάχιστον ενός έτους σε διοικητική-γραμματειακή υποστήριξη σε ΑΕΙ

 Όπως αναφέρεται στην επίσημη ανακοίνωση, αιτήσεις με πλήρη βιογραφικά θα πρέπει να κατατεθούν στην Γραμματεία του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, Ερυθρού Σταυρού 28 & Καρυωτάκη, Τρίπολη, Τ.Κ. 22100 αυτοπροσώπως ή με συστημένη επιστολή (λαμβάνεται υπόψη η σφραγίδα ταχυδρομείου) υπόψη κας. Μητροπούλου Άννας (τηλ.:2710 230000) μέχρι την Παρασκευή 5 Φεβρουαρίου 2010.
Για περισσότερες πληροφορίες οι υποψήφιοι μπορούν να απευθύνονται στην κα.  Ψυχογυιού Δήμητρα τηλ. 2710 230128.

ΠΗΓΗ: Γραμματεία Πανεπιστημίου Πελοποννήσου

Παρασκευή 29 Ιανουαρίου 2010

Διάλεξη του καθηγητή Κώστα Βεργόπουλου από τον Πολιτιστικό Αντίλογο

Ο Πολιτιστικός Αντίλογος διοργανώνει διάλεξη του καθηγητή Κώστα Βεργόπουλου με θέμα : « Η οικονομική κρίση» .
Ο Κώστας Βεργόπουλος γεννήθηκε το 1942 στην Αθήνα και κατάγεται από την Μεσσηνία. Σπούδασε Νομικά στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, Οικονομικές και Πολιτικές Επιστήμες στη Σορβόννη. Είναι διδάκτωρ Οικονομικών Επιστημών (Doctorat d' Etat) του Πανεπιστημίου της Σορβόννης, καθηγητής Πολιτικής Οικονομίας στο Πάντειο Πανεπιστήμιο και στο Πανεπιστήμιο Paris VIII.
Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 5 Φεβρουαρίου 2010 στις 8μ.μ. στο αμφιθέατρο της Δημοτικής Φιλαρμονικής Καλαμάτας, Υπαπαντής 25.

Πέθανε ο συγγραφέας Τζέρομ Σάλιντζερ

Απεβίωσε την Πέμπτη (28/1) ο συγγραφέας του «Φύλακα στη σίκαλη», Τζέρομ Ντέιβιντ Σάλιντζερ, σε ηλικία 91 ετών.

Ο διάσημος αμερικανός συγγραφέας  πέθανε στο σπίτι του στο Νιου Χαμσάϊρ, εκεί όπου πέρασε το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του κλεισμένος.
Ο Σάλιντζερ μας χάρισε το 1951 το κλασικό του μυθιστόρημα «Ο Φύλακας στη σίκαλη» και έκτοτε δεν δημοσίευσε κάποιο άλλο μυθιστόρημα μέχρι το 1965.
Το συγγραφικό του έργο ήταν μικρό σε ποσότητα αλλά τεράστιο σε ποιότητα, όπως τα "Εννέα ιστορίες", "Φράνι και Ζούι", "Τέλεια μέρα για μπανανόψαρα" και "Ψηλά σηκώστε την σκεπή-Σέιμουρ" κ.α.


ΠΗΓΗ: www.cosmo.gr, Άγγελος Ανδρέου

Νέες θέσεις εργασίας προτείνει το Γραφείο Διασύνδεσης του Πα.Πελ

Μια θέση για φοιτητές παρέχει το Γραφείο Διασύνδεσης. Η έναρξη της εργασίας θα πραγματοποιηθεί σύντομα, γι' αυτό οι ενδιαφερόμενοι καλό θα είναι να επικοινωνήσουν με το Γραφείο το συντομότερο δυνατό. Σας παραθέτω τα σχετικά στοιχεία επικοινωνίας:

ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ
Τέρμα Καραϊσκάκη-
Κτίριο Σχολής Επιστημών Διοίκησης και Οικονομιας
Γραφείο Β02, 2ος όροφος,
221 00, Τρίπολη
Tηλ:2710- 230170/230126
http://career.uop.gr
e-mail:guidance@uop.gr

Εδώ θα βρείτε την σχετική ανακοίνωση: ανακοίνωση

Μια ακόμη διαφωτιστική ανακοίνωση από τη Γραμματεία

Το θέμα της απουσίας του επιλεγόμενου μαθήματος της Μετρικής από το Εξεταστικό Πρόγραμμα ελπίζω να μην το κατάπιε η λήθη. Τηλεφωνήσαμε στους υπευθύνους, δημοσιεύσαμε το ζήτημα, αφού δεν βρήκαμε ανταπόκριση και αναμέναμε με το στυλό ανα χείρας. Η ανακοίνωση βγήκε στον ιστοχώρο του Πανεπιστημίου. Ιδού:

Ανακοινώνεται στους φοιτητές που έχουν δηλώσει το Μάθημα Επιλογής του Ε΄ Εξαμήνου «(13Ε2):Αρχαία Ελληνική Μετρική» να επικοινωνήσουν για την εξέταση του μαθήματος με τον Επίκουρο Καθηγητή κ. Βασίλειο Κωνσταντινόπουλο (e-mail: vasskonstantin@gmail.com, τηλ. 27210-65154)

Διαφωτιστικότατο οφείλουμε να ομολογήσουμε. Είναι αυτό που λένε "do it yourself"..Τουλάχιστον, αν πετύχει η αυτοεξυπηρέτηση, τύφλα να έχει η γραμματειακή υπηρεσία..

Πέμπτη 28 Ιανουαρίου 2010

Στη διάθεση των φοιτητών το διορθωμένο πρόγραμμα

Στην επίσημη ιστοσελίδα της σχολής βρίσκεται διαθέσιμο και διορθωμένο το πρόγραμμα της εξεταστικής, με μοναδική αλλαγή τον διαχωρισμό των Τμημάτων....Για Μετρική ούτε λόγος. Μπορείτε πάντως να το αντιγράψετε, είναι ασφαλές.

Τετάρτη 27 Ιανουαρίου 2010

Χαρήκατε; Τί το θέλαμε και σας ενημερώσαμε πρωί-πρωί για το πρόγραμμα;

Τηλεφωνήσαμε πουρνό-πουρνό στη Γραμματεία ρωτώντας για την τύχη της Μετρικής. Βέβαια στην άλλη άκρη της γραμμής η υπάλληλος έντρομη ειδοποιούσε πως το πρόγραμμα θα "κατέβει" και θα αναρτηθεί εκ νέου μέσα στη μέρα, λόγω κάποιου ψεγαδιού..και δεν έννοουσε τη Μετρική μας..Φαντάσου! Ακόμη δεν κυκλοφόρησε, Φουστάνο θέλει το πρόγραμμα...

Πρόγραμμα Εξεταστικής: είναι φρέσκο και σπαρταράει

Πρωί-πρωί επικοινώνησε η συνάδελφος Λένα με την λοιπή συντακτική ομάδα της σελίδας φέροντας την είδηση της δημοσιεύσης του περιβόητου, πολυπόθητου και ολόφρεσκου προγράμματος της εξεταστικής. Δεν προλάβαμε βέβαια να χαρούμε μια στιγμή, αφού η συνάδελφος έντρομη [καλέ αφήστε με να βάλω και λίγο δραματισμό] ενημέρωσε: "Παίδες, καλά όλα αυτά, αλλά που είναι η Μετρική Επιλογής για το Ε Εξάμηνο;;"..Άφαντη! Πουθενά! Ψάξαμε, αλλά φωνή βοώντος εν τη ερήμω!!!
Όσοι δεν έχετε δηλώσει, λοιπόν, αυτό το μάθημα επιλογής, μπορείτε να χαρείτε ανεπιφύλακτα! Εδώ το πρόγραμμα http://kalamata.uop.gr/~litd/departments/depart15/exetastiki.doc

Τips για μεγαλύτερη απόδοση κατά την εξεταστική περίοδο


**Ρυθμίστε το βιολογικό σας ρολόι. Αρχίστε να κοιμάστε λίγο πιο νωρίς και να ξυπνάτε πιο νωρίς ήδη λίγες μέρες πριν ξεκινήσει το πολύ διάβασμα. Με αυτόν τον τρόπο θα προετοιμάσετε τις αντοχές σας αποτελεσματικότερα.

**Ξεκινήστε να διαβάζετε μια-δυο εβδομάδες πριν την έναρξη της εξεταστικής περιόδου για περίπου 2-3 ώρες την ημέρα. Θα έχετε διπλό κέρδος, αφενός την προετοιμασία του σώματος και του μυαλού σας στο επακόλουθο βαρύ καθημερινό πρόγραμμα, αφετέρου την εμπέδωση μέρους της ύλης των μαθημάτων.

**Μην πίνετε τόσο καφέ. Ρίχνει την πίεση και δημιουργεί εκνευρισμό. Προτιμήστε τον καφέ φίλτρου που είναι πιο ελαφρύς ή ακόμη καλύτερα δοκιμάστε τις διάφορες γεύσεις τσαγιού που κυκλοφορούν στο εμπόριο. Το τσάι θα σας εξασφαλίσει την απαραίτητη ποσότητα καφεϊνής, ώστε να συγκεντρώνεστε ευκολότερα, και θα σας γλιτώσει από την αφυδάτωση.

**Σταματήστε την διαίτα. Το διάβασμα μπορεί να μην είναι το ίδιο με το σκάψιμο στα χωράφια, αλλά είναι εξίσου κουραστικό όταν καλύπτει πολλές ώρες της ημέρας. Δοκιμάστε να τρώτε μικρά συχνά γεύματα, ώστε να μην νυστάζετε και να μην πεινάτε. Χρειάζεστε τις θερμίδες. Αφήστε τις δίαιτες για την μετά την εξεταστική περίοδο.

**Μην αποστηθίζετε. Θα χάσετε χρόνο, θα εμπεδώσετε μικρότερο μέρος της ύλης και θα σας κόψουν αν το καταλάβουν. Απλώς προσπαθείστε να καταλάβετε τι ζητάει το μάθημα.

**Μην τρελαίνεστε! Θα είναι ιδανικά αν περάσετε το μάθημα που σας καίει! Αν πάλι δεν τα καταφέρετε, υγεία να έχουμε να ξαναδίνουμε. Προσπαθείστε να εντοπίσετε τα προηγούμενα λάθη σας και όλα θα πάνε καλά. Μην εύχεστε να ήταν πιο εύκολα, γίνετε καλύτεροι.

**Εξακριβώστε τον σκοπό του μαθήματος. Μελετήστε την περιγραφή του μαθήματος στον Οδηγό Σπουδών. Θα σας βοηθήσει να καταλάβετε τι θέλει ο διδάσκοντας να γνωρίζετε. Είναι ένας καλός τρόπος να βρίσκετε τα "ΣΟΣ".

**Μην κλείνεστε στο σπίτι! Δοκιμάστε να βγείτε για ένα ποτό ή έστω για μια μικρή βόλτα με τα πόδια το βραδάκι,αφού κλείσετε τα βιβλία.


Καλή επιτυχία συνάδελφοι!

Δες την Ψηφιακά 2.0: Επιδοτήσεις για την απόκτηση laptop

ΕΔΕΤ/NOC: Δες την Ψηφιακα 2.0
Το Υπουργείο Παιδείας μέσα από τη δράση «Δες την Ψηφιακά 2.0» παρέχει το δικαίωμα απόκτησης νέου φορητού προσωπικού υπολογιστή με μέγιστη επιδότηση 400 ευρώ, δωρεάν πρόσβαση σε 100 GBytes “on-line” δικτυακού αποθηκευτικού χώρου μέσω της υπηρεσίας ΠΙΘΟΣ+, καθώς και πρόσβαση σε νέα υπηρεσία ηλεκτρονικής διάθεσης ανοιχτού εκπαιδευτικού λογισμικού.
Δικαιούχοι είναι το 25% των νεοεισαχθέντων φοιτητών κατά το ακαδημαϊκό έτος 2009-10 σε όλα τα τμήματα των ΑΕΙ/ΤΕΙ, σύμφωνα με τη βαθμολογία εισαγωγής. Επιπλέον, δικαιούχοι είναι και όλοι οι φοιτητές που εισάγονται ως «πάσχοντες από σοβαρές ασθένειες» κατά τα ακαδημαϊκά έτη 2008-09 και 2009-10. Πρόσβαση στην υπηρεσία ΠΙΘΟΣ+ (http://pithos.grnet.gr) θα έχουν και όλοι οι φοιτητές που συμμετείχαν στο έργο «Δες την Ψηφιακά» κατά το ακ. έτος 2008-09.” Η προμήθεια των επιδοτούμενων φορητών υπολογιστών μπορεί να γίνεται στο διάστημα 21/12/2009 – 23/1/2010.
Για τυχόν ερωτήσεις επί της ως άνω διαδικασίας, καθώς και για τη γενικότερη δράση «ΔΕΣ ΤΗΝ ΨΗΦΙΑΚΑ», μπορείτε να απευθύνεστε στο τηλέφωνο  801 11 85100 ή στην ιστοσελίδα www.destinpsifiaka.gr


Πηγή: Γραμματεία Τμήματος 

Τρίτη 26 Ιανουαρίου 2010

Συνέλευση συγκάλεσε ο Πρύτανης κος.Παπαθεοδώρου

Συνέλευση για την επίλυση βασικών κωλυμάτων του τμήματος συγκάλεσε με ανακοίνωσή του ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, όπου και κάλεσε την Πρόεδρο του τμήματος Φιλολογίας κα. Ξανθάκη, τους διδάσκοντες και τους εκπροσώπους φοιτητών σε σύσκεψη πάνω στα θεμελιώδη αυτά ζητήματα. Η συνέλευση θα πραγματοποιηθεί την 1η Φεβρουαρίου 2010 στο χώρο του φιλολογικού τμήματος με εναρκτήρια ώρα την 13.30.

Δευτέρα 25 Ιανουαρίου 2010

Πρόγραμμα Εξεταστικής αγνοείται

Πείτε μας επιδειξιομανείς εμάς του Φιλολογικού Τμήματος, αλλά είμαστε ανοργάνωτοι και δεν μπορούμε να το κρύψουμε με τίποτα. Τα περισσότερα μαθήματα έχουν ολοκληρώσει τον κύκλο παραδόσεων, η εξεταστική ξεκινά σε λίγες μέρες, αλλά εμείς ούτε τα μισά συγγράμματα έχουμε, ούτε πρόγραμμα εξεταστικής. Καθόμαστε λοιπόν αγκαζέ με το φραπέ, δίχως να ξέρουμε τι να διαβάσουμε πρώτο, επιδιδόμενοι παράλληλα στο καθόλα παραγωγικό και αγχολυτικό φάγωμα νυχιών. Σύμφωνα, μάλιστα με πληροφορίες στο τέλος της εβδομάδας αναμένεται η δημοσίευση του πολυπόθητου προγράμματος. Κι ύστερα λένε "Φοιτητές τεμπέληδες που δεν ανοίγουν βιβλίο"..Ούτε βιβλίο έχουμε, ούτε πρόγραμμα αγαπητοί. Ξεκουνηθείτε λίγο γιατί βλέπω να φεύγουν με φορτηγά του Σπουργίτη οι αιτήσεις για μετεγγραφή. Φτάνει πια!

Κυριακή 24 Ιανουαρίου 2010

Nέος κύκλος σεμιναρίων από το Μουσείο Παιδικών Συναισθημάτων

Ένα ακόμη σεμινάριο που απευθύνεται σε ενήλικες ξεκινά υπό την αιγίδα του Μουσείου Παιδικών Συναισθημάτων. "Αξιοποιώντας τις δυσκολίες" είναι ο τίτλος και το θέμα του Σεμιναρίου. Όπως αναφέρεται στο σχετικό Δελτίο Τύπου:

"Πρόκειται για ένα βιωματικό σεμινάριο όπου οι αναπόφευκτες δυσκολίες και τα συμβολικά "αινίγματα" προσεγγίζονται με δημιουργικά μέσα:
εικαστικά, μυθοπλασία, παιχνίδια ρόλων, ομαδικές δραστηριότητες, ως πηγές πλούτου και προσωπικής ανάπτυξης.Το σεμινάριο αυτό έχει ως στόχο να εμπλουτίσει τους συμμετέχοντες με γνώσεις τις οποίες θα μπορούν να αξιοποιήσουν είτε στη δουλειά τους με ομάδες παιδιών, εφήβων ή ενηλίκων είτε στην προσωπική τους ανάπτυξη."

Το σεμινάριο ξεκινά στις 9 Μαρτίου και έχει διάρκεια 21 ωρών.  Μπορεί κανείς να δηλώσει συμμετοχή έως την 1η Μαρτίου 2010.

Πληροφορίες:
ΜΟΥΣΕΙΟ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ
ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
Τηλ: 210 9218329
Φαξ: 210 9218323
Καρατζά 7, 117 41 Φιλοπάππου,
e-mail:info@mce.gr

Παρασκευή 22 Ιανουαρίου 2010

Εξεταστική ώρα μηδέν

Στις 4 Φεβρουαρίου θα ξεκινήσει εν τέλει η εξεταστική του χειμερινού εξαμήνου 2009 και αναμένεται να ολοκληρωθεί σε τέσσερις εβδομάδες από την ημερομηνία έναρξης της. Καλή δύναμη και καλή επιτυχία σε όλους.

Ακυρώθηκε η σημερινή συνέλευση του Τμήματος Ιστ.-Αρχαιολ. και ΔΠΑ

Δεν πραγματοποιήθηκε τελικά η συνέλευση του Τμήματος Ιστορίας- Αρχαιολογίας και ΔΠΑ, που είχε οριστεί για σήμερα στις 12.00. Στην συνέλευση αυτή η κα. Ξανθάκη επρόκειτο να ενημερώσει τους φοιτητές για τις εξελίξεις σε θέματα επαγγελματικών δικαιωμάτων και κτιριολογικής επέκτασης. Δυστυχώς η μικρή συμμετοχή των φοιτητών ανέβαλλε την διεξαγωγή της συγκέντρωσης.

Τρίτη 19 Ιανουαρίου 2010

Διεθνές Συνέδριο με θέμα: "Η Νεοελληνική Λογοτεχνία στον Μεσοπόλεμο"

Φιλολογικές και ιστορικές προσεγγίσεις πάνω στο θέμα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας του Μεσοπολέμου θα πραγματοποιηθούν κατά το σχετικό Διεθνές Συνέδριο που πρόκειται λάβει χώρα στον Πύργο Ηλείας μεταξύ 14 και 16 Μαϊου 2010 υπό την αιγίδα του Δήμου Πύργου Ηλείας και του Κέντρου Παιδείας και Φιλοσοφίας. Για περισσότερες πληροφορίες δείτε εδώ .

Σύντομα στα χέρια μας το πρόγραμμα της εξεταστικής

Όπως όλα δείχνουν και πάντα σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, το πρόγραμμα της χειμερινής εξεταστικής 2010 έχει ήδη καταγραφεί και αναμένεται η υπογραφή του από τον Πρύτανη, έπειτα από την ορκομωσία του τελευταίου την Δευτέρα 25 Ιανουαρίου. Από την άλλη πλευρά, σύμφωνα με τη μοναδική ενημέρωση που έχουν διδάσκοντες και φοιτητές, τα μαθήματα θα συνεχιστούν κανονικά μέχρι την Τετάρτη 27 Ιανουαρίου, ενώ η εξεταστική πιθανότατα και με κάθε επιφύλαξη θα αρχίσει κατά την 1η Φεβρουαρίου. Αναμένουμε τις επίσημες επιβεβαιώσεις.

Δευτέρα 18 Ιανουαρίου 2010

Ξεκινά η δίκη για τη δολοφονία του Γρηγορόπουλου

Την Τετάρτη 20 Ιανουαρίου ξεκινά η δίκη για τη δολοφονία του 16χρονου μαθητή Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου, που συγκλόνισε το πανελλήνιον. Η δίκη θα πραγματοποιηθεί στην Άμφισσα παρά τις συνεχόμενες αιτήσεις και παρακλήσεις της μητέρας του θύματος να γίνει η δίκη στην Αθήνα.Με την κατηγορία της εκ προθέσεως δολοφονίας μετά ενδεχόμενου δόλου για τον δράστη ειδικό φρουρό και την κατηγορία της απλής συνεργίας σε φόνο προς τον συνάδελφο του φαίνεται πως ξεκινήσει η όλη δικαστική διαδικασία.  Η μητέρα του αδικοχαμένου νεαρού, από την άλλη, σε επικοινωνία της με τον Πρωθυπουργό ζήτησε να αποφευχθούν οι παραλείψεις που συνέβησαν κατά την ανάκριση, ενώ διαψεύδει γενικότερα κάθε φήμη και διαφήμιση των εντύπων περί αποκλειστικών συνεντεύξεων της ιδίας στα Μέσα.

Κυριακή 17 Ιανουαρίου 2010

Διαθέσιμες οι σημειώσεις της κας. Βολονάκη

Διαθέσιμες είναι από εχθές το μεσημέρι οι σημειώσεις της κας. Βολονάκη για το μάθημα "Όμηρος: Οδύσσεια" στην Ψηφιακή Τάξη του Τμήματος. Από τα μέσα της εβδομάδας, μάλιστα, θα διατίθενται στον ίδιο φάκελο οι εργασίες των φοιτητών με θέμα την ανάλυση των οδυσσειακών ραψωδιών.

Παρασκευή 15 Ιανουαρίου 2010

Λύση για τα συγγράμματα που καθυστέρησαν

Έπειτα από μύρια παράπονα φοιτητών, οι υπάλληλοι της Γραμματείας επικοινώνησαν, ως μάθαμε, με τους εκδοτικούς οίκους που δεν είχαν δώσει σημεία ζωής. Έτσι, λίαν συντόμως θα παραλάβουμε συγγράμματα, όπως αυτά των εκδόσεων Σιδέρη (στο βιβλιοπωλείο Δημοπούλου), των εκδόσεων Αρσενίδη (στο βιβλιοπωλείο Λύγουρη) κτλ. Παρακαλώ, αν αντιμετωπίζετε οποιοδήποτε πρόβλημα, μη διστάζετε να επικοινωνείτε με τους συνδικαλιστές φοιτητές, τα τηλέφωνα των οποίων διατίθενται στους πίνακες ανακοινώσεων της Σχολής.

Προβλήματα με τις κάρτες σίτισης

Βρισκόμαστε στο μέσον ακριβώς του ακαδημαϊκού έτους, αλλά οι λίστες με τα ονόματα των δικαιούχων για δωρεάν σίτιση δεν εκδόθηκαν ακόμη. Η αιτία βρίσκεται στην συνήθη γραφειοκρατική καθυστέρηση δημοσίευσης του Φύλλου Κυβερνήσεως, στο οποίο αναμένεται να κατοχυρωθεί η νομιμότητα της εκλογής του Πρυτάνεως κου.Παπαθεοδώρου. Έως τότε, ο ίδιος αδυνατεί να υπογράψει την εν λόγω λίστα και να εγκρίνει την οικονομική κάλυψη της σίτηισης. Αν φέρουμε στο προσκήνιο και την αδυναμία μετακόμισης της Βιβλιοθήκης ελλείψει ραφιών που δεν χρηματοδοτούνται, αλλά και την έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού στην Βιβλιοθήκη...Μάλλον ένα Φ.Ε.Κ. θα φέρει την Άνοιξη.

Πέμπτη 14 Ιανουαρίου 2010

Διαφέροντα σεμινάρια στον πολυχώρο 'Μεταίχμιο'

Για ακόμη μια χρονιά, σεμινάρια συγγραφικού ενδιαφέροντος προκηρύσσονται στον πολυχώρο "Μεταίχμιο". Κατά την Άνοιξη του 2010, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επιλέξουν μεταξύ των παρακάτω σεμιναριακών προγραμμάτων:
--Κατάρτιση Επιμελητών - Διορθωτών Κειμένων {Επιστημονική υπεύθυνη - Διδασκαλία: Άννα Ιορδανίδου, Καθηγήτρια Γλωσσολογίας Πανεπιστημίου Πατρών}
 
--Επιμέλεια - Διόρθωση Λογοτεχνικών Κειμένων {Επιστημονική υπεύθυνη - Διδασκαλία: Άννα Ιορδανίδου, Καθηγήτρια Γλωσσολογίας Πανεπιστημίου Πατρών}

--Ανάλυση και συγγραφή δημοσιογραφικών κειμένων {Υπεύθυνος σεμιναρίου - Διδασκαλία: Σπύρος Α. Μοσχονάς, Επίκουρος Καθηγητής Γλωσσολογίας (Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ)}

--Δημιουργική Γραφή  {Συντονιστής - Υπεύθυνος σεμιναρίου – Διδασκαλία: Γιώργος Ξενάριος, συγγραφέας}


Για περισσότερες πληροφορίες κάντε κλικ εδώ 

Η προέλευση της Κοκκινοσκουφίτσας

Όχι μόνο υπάρχουν περισσότερες από 70 εκδοχές της Κοκκινοσκουφίτσας σε όλο τον κόσμο, αλλά και η προέλευση της ιστορίας ενός από τα πλέον δημοφιλή παραμύθια, χάνεται στα βάθη του χρόνου.


Αυτό διαπίστωσε μία ομάδα επιστημόνων, υπό τον ιρακινής καταγωγής, δρα Τζέιμι Τεχράνι του πανεπιστημίου του Ντέραμ, που ξεκινώντας από την Κοκκινοσκουφίτσα, αναζήτησε την καταγωγή των πιο διάσημων παιδικών και λαϊκών ιστοριών και κατέληξε στο συμπέρασμα ότι τα παραμύθια και οι λαϊκοί μύθοι είναι πολύ παλαιότερα από ό,τι πιστεύαμε μέχρι σήμερα. Υιοθετώντας νέες τεχνικές, που συνήθως χρησιμοποιούν οι βιολόγοι για να κατατάξουν τα διάφορα είδη στο «δέντρο της ζωής» και έτσι να εντοπίσουν τις διαδοχικές φάσεις της εξέλιξης μέχρι έναν κοινό πρόγονο στο απώτατο παρελθόν, οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι για παράδειγμα, η ευρωπαϊκή εκδοχή της «Κοκκινοσκουφίτσας» μιλά για ένα λύκο που έχει μασκαρευτεί σαν γιαγιά, στην κινεζική μια τίγρη αντικαθιστά το λύκο, ενώ στην ιρανική, όπου δεν είναι νοητό ένα κοριτσάκι να περπατά μόνο του στο δάσος, ο πρωταγωνιστής είναι αγοράκι.
Αντίθετα με την κυρίαρχη άποψη ότι η Κοκκινοσκουφίτσα κατάγεται από τη Γαλλία, λίγο πριν ο Τσαρλς Περό παρουσιάσει την πρώτη γραπτή εκδοχή της ιστορίας κατά τον 17 αιώνα, την οποία στον 19ο αιώνα ξαναέγραψαν οι αδελφοί Γκριμ, η έρευνα του δρα Τεχράνι κατέληξε ότι στην πραγματικότητα διάφορες παραλλαγές της ίδιας ιστορίας μοιράζονται κάποιον κοινό «πρόγονο», που υπήρξε τουλάχιστον πριν 2.600 χρόνια.
Συνολικά σε όλο τον κόσμο εντοπίστηκαν 70 παραλλαγές στους πρωταγωνιστές και στο «σενάριο» της Κοκκινοσκουφίτσας.
Ο «κοινός πρόγονος»
Ο άγνωστος κοινός «πρόγονος» εκτιμάται ότι πρέπει να έμοιαζε με μια άλλη ιστορία, το «Λύκο και τα Παιδιά», όπου ο λύκος προσποιείται ότι είναι μια κατσικούλα για να μπορέσει να τρυπώσει σε ένα σπίτι γεμάτο κατσίκες.
Οι διάφορες αφρικανικές παραλλαγές της «Κοκκινοσκουφίτσας» θεωρείται ότι προέρχονται από αυτή την συγγενική ιστορία, οι παραλλαγές του Ιράν αποτελούν στενό «συγγενή» της ευρωπαϊκής «Κοκκινοσκουφίτσας», ενώ οι παραλλαγές που συναντώνται στην Ιαπωνία, την Κορέα, την Κίνα και τη Βιρμανία, αποτελούν μια ξεχωριστή ασιατική οικογένεια.
Όπως δήλωσε ο Τεχράνι, «διαχρονικά αυτές οι λαϊκές ιστορίες έχουν αδιόρατα αλλάξει και έχουν εξελιχτεί, προσαρμοζόμενες όπως ένας βιολογικός οργανισμός. Επειδή πολλές καταγράφηκαν πολύ μετά την αρχική δημιουργία τους, έχουν επανεφευρεθεί από εκατοντάδες γενιές. Η μελέτη της εξάπλωσης και των μεταβολών αυτών των ιστοριών μάς μαθαίνει διάφορα πράγματα για την ανθρώπινη ψυχολογία και για το είδος των πραγμάτων που θεωρούμε αξιομνημόνευτα».
Άγνωστο παραμένει με ποιο τρόπο η ιστορία της «Κοκκινοσκουφίτσας» πέρασε από τη μια χώρα στην άλλη, αλλά είναι πιθανό αυτό να συνέβη κατά μήκος των διακρατικών εμπορικών οδών της αρχαιότητας και μέσω της συνεχούς μετακίνησης ανθρώπων από τόπο σε τόπο.
Σύμφωνα με μια θεωρία, η εξάπλωση αυτών των ιστοριών είχε και μια άλλη αιτία: την επιθυμία να περάσουν στις νεότερες γενιές μια σειρά από ιδέες και συμβουλές για καλύτερη επιβίωση, π.χ. για την αντιμετώπιση της βίας και της απάτης.
Η αρχαιότερη ιστορία που βρέθηκε μέχρι σήμερα, σύμφωνα με τους βρετανούς μελετητές, είναι ένας μύθος του Αισώπου, που χρονολογείται από τον 6ο αι. π.Χ περίπου. Συνεπώς, όπως ανέφεραν, ο κοινός πρόγονος όλων αυτών των παιδικών ιστοριών πρέπει να αναζητηθεί ακόμα πιο πίσω στον χρόνο. «Ψάχνουμε μια πολύ αρχαία ιστορία που εξελίχτηκε με το πέρασμα του χρόνου», ανέφερε ο Τεχράνι, ο οποίος θα παρουσιάσει την έρευνά του στο Βρετανικό Φεστιβάλ Επιστήμης αυτή την εβδομάδα.

ΠΗΓΗ: www.cosmo.gr, Σοφία Κατσαρέλη

Επαναπατρίζονται βιβλία;

Δύο ιστορικά βιβλία του 16ου αιώνα επέστρεψε στον Γερμανό πρέσβη, Klaus Scharioth, σε τελετή που πραγματοποιήθηκε στο Εθνικό Αρχείο των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής στην Ουάσιγκτον ο Robert Thomas, αμερικανός στρατιώτης που τα είχε πάρει ως λάφυρα κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.
Ο 83χρονος Robert Thomas τόνισε πως τα βιβλία διατηρήθηκαν στην ίδια κατάσταση με τότε που τα είχε ανακαλύψει στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. «Τα φύλαξα σε δύο κουτιά στο πιο σκοτεινό και δροσερό μέρος του σπιτιού μου», ανέφερε ο Robert Thomas. Όπως χιλιάδες πολύτιμα αντικείμενα, τα βιβλία κρατούνταν σε ένα ορυχείο κοντά στην Φρανκφούρτη, προκειμένου να διατηρηθούν ασφαλή κατά τη διάρκεια των βομβαρδισμών. Ο Robert Thomas περιέγραψε τη στιγμή που ως νεαρός στρατιώτης στη Γερμανία βρέθηκε σε μία αίθουσα γεμάτη με χιλιάδες βιβλία και πήρε τα δύο αυτά βιβλία ως λάφυρα.
Ο Γερμανός πρέσβης, Klaus Scharioth, τόνισε πως τα βιβλία θα επιστραφούν στις βιβλιοθήκες που περιέχονταν πριν από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, του Πανεπιστημίου της Βόννης και του Μουσείου Diocesan του Paderborn.
«Είναι μεγάλη τύχη αυτά τα βιβλία να επιστραφούν στη Γερμανία», τόνισε ο Γερμανός πρέσβης, Klaus Scharioth, προσθέτοντας πως η επιστροφή αυτών των βιβλίων αντιπροσωπεύει ένα σημάδι φιλίας και εμπιστοσύνης.

ΠΗΓΗ: www.cosmo.gr, Μαρίνα Κουτσούμπα

Βιβλίο για τους εκπαιδευτικούς από τον Δ.Οικονομόπουλο


Μόλις πρόσφατα εκδόθηκε το βιβλίο του συντοπίτη μας κου.Δημήτρη Οικονομόπουλου με τίτλο:"Υποχρεωτική Εκπαίδευση- Τύπος σχολείου και επίδοση μαθητών". Ο κος.Οικονομόπουλος εργάζεται στην θέση του Διευθυντή στο 24ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμάτας και σήμερα ετοιμάζει προς έκδοση το δεύτερο βιβλίο του. Ο κύριος κορμός του εν λόγω βιβλίου βασίζεται στην έρευνα του για την μεταπτυχιακή εργασία του περί Στατιστικής, βιβλίο που αποτελεί ένα χρήσιμο εργαλείο στα χέρια του εκπαιδευτικού. Την έκδοση και κυκλοφορία του συγγράμματος ανέλαβαν οι εκδόσεις "Έλυτρον", ως εκ τούτου θα μπορείτε να το βρείτε σύντομα στα ράφια όλων των βιβλιοπωλείων της πόλης.

Τελειώνει το θέμα του ΑΣΕΠ;

Μια σημαντική εξέλιξη υπήρξε για το τμήμα Ιστορίας Αρχαιολογίας και Διαχείρισης Πολιτισμικών Αγαθών καθώς και το τμήμα Φιλολογίας, πιο συγκεκριμένα δόθηκαν σε δημόσια διαβούλευση από το Υπουργείο Παιδείας τα σχέδια προεδρικών διαταγμάτων που αφορούν τα επαγγελματικά δικαιώματα τα οποία αναφέρουν τα εξής:
Επαγγελματική κατοχύρωση των πτυχιούχων των Τμημάτων Ιστορίας Αρχαιολογίας και Διαχείρισης Πολιτισμικών Αγαθών καθώς και Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου.
Σε επικοινωνία που είχαμε με τον πρύτανη του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου Θεόδωρο Παπαθεοδώρου μας δήλωσε: “Με την ανάληψη των καθηκόντων μου θα επικοινωνήσω με το υπουργείο για έγκυρη ενημέρωση.”
Μιλώντας με βουλευτή του κυβερνώντος κόμματος, όταν ένα σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος δίνεται σε δημόσια διαβούλευση μετά από το πολύ δυο μήνες, δημοσιεύεται βελτιωμένο ή το ίδιο στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Με λίγα λόγια (ευελπιστούμε και σύμφωνα με τον βουλευτή) το πολύ σε 2 μήνες, το πρόβλημα του τμήματος θα έχει λυθεί!


ΠΗΓΗ: mustmagazine.gr, Παναγιώτης Μπαμπαρούτσης

Από τον Αισχύλο στον Μπρέχτ

Το νέο του βιβλίο παρουσίασε ο Γιάγκος Ανδρεάδης με τον τίτλο «Από τον Αισχύλο στον Μπρεχτ-Όλος ο κόσμος μια σκηνή», το μεσημέρι της Τετάρτης (21/10) στο βιβλιοπωλείο Ιανός.
Μαζί με τον κ. Ανδρεάδη ήταν ο θεατρολόγος και συγγραφέας Λέανδρος Πολενάκης και η ηθοποιός Κάτια Γέρου. Ο κ. Πολενάκης είπε για το βιβλίο πως «ανατινάζει με τόλμη μια σειρά από στερεότυπα για το αρχαίο θέατρο» ενώ στη συνέχεια διάβασε ορισμένα κομμάτια του έργου και τα ανέλυσε.
Επιπλέον, υποστήριξε πως εάν το βιβλίο είχε γραφεί σε μια από τις «κρατούσες» ευρωπαϊκές γλώσσες, θα είχε καταστεί μέγιστο πνευματικό γεγονός.
«Είναι ένα θεωρητικό, πλούσιο βιβλίο, όσο και πρακτικό εγχειρίδιο σκέψης για τους ασχολούμενους με την τέχνη», είπε η κ. Γέρου η οποία διάβασε και εκείνη αποσπάσματα του έργου «Από τον Αισχύλο στον Μπρεχτ-Όλος ο κόσμος μια σκηνή».
Παράλληλα, ανέφερε πως «λίγα τα βιβλία που ξεκινούν μια συζήτηση για το τι σημαίνει πολίτης, καλλιτέχνης και κοινό, τονίζοντας ότι όσοι το διαβάσουν, θα τους συντροφέψει για πολύ καιρό στη σκέψη τους».
Ο Γιάγκος Ανδρεάδης μίλησε για το περιεχόμενο του έργου το οποίο ξεκινά από τη γέννηση της τραγωδίας και καταλήγει στον Μπέρτολ Μπρεχτ. Επισήμανε πως στο βιβλίο, στο οποίο το 60% είναι Έλληνες θεατρικοί συγγραφείς, προσπαθεί να προσεγγίσει την επιρροή του θεάτρου στην πολιτική σκηνή.
Το βιβλίο «Από τον Αισχύλο στον Μπρεχτ-Όλος ο κόσμος μια σκηνή» κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Τόπος.
Ο Γιάγκος Ανδρεάδης είναι καθηγητής στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, στο τμήμα Επικοινωνίας Μέσων και Πολιτισμού.



ΠΗΓΗ: Ιωάννα Μαμάη, www.cosmo.gr

Πωλήθηκε αυθεντική έκδοση βιβλίου του Μπωντλέρ

Αυθεντική έκδοση του βιβλίου τα «Άνθη του Κακού» (1857), με ενυπόγραφη αφιέρωση του συγγραφέα Καρόλου Μποντλέρ, πωλήθηκε προς 775.000 ευρώ σε δημοπρασία συλλογής προσωπικών αντικειμένων, διοικητικών εγγράφων, επιστολών και βιβλίων που ανήκαν ή άφησαν ανεξίτηλο το σημάδι τους στη ζωή του γάλλου ποιητή.



Επιστολή του Μποντλέρ προς το φίλο του Ναρσίς Ανσέλ με ημερομηνία 30 Ιουνίου του 1845, γνωστή και ως «επιστολή αυτοκτονίας», καθώς ανέφερε την πρόθεσή του να αυτοκτονήσει, πουλήθηκε προς 225.000 ευρώ, τιμή ρεκόρ δημοπρασίας για μία επιστολή του ποιητή.
Η συλλογή περιελάμβανε τριάντα επιπλέον επιστολές που υπογράφει ο συγγραφέας, καθώς και επιστολές που είχε λάβει από τους συγγραφείς Βικτόρ Ουγκό και Γκουστάβ Φλομπέρ, τους ζωγράφους Ευγένιο Ντελακρουά και Εντουάρ Μανέ και τον εκδότη του Πουλέ Μαλασίς.
Παράλληλα, δημοπρατήθηκαν διοικητικά και λογιστικά έγγραφα, όπως το πιστοποιητικό βάπτισης και το πιστοποιητικό θανάτου του Μποντλέρ, απογραφή της περιουσίας του μετά τον θάνατό του, φωτογραφίες και βιβλία από τη βιβλιοθήκη και το λεξικό που χρησιμοποιούσε ο ποιητής για να μεταφράσει έργα του Έντγκαρ Άλαν Πόε.
Το ταξίδι της συλλογής αυτής από γενιά σε γενιά ξεκίνησε από τον ίδιο τον Κάρολο Μποντλέρ που την άφησε στη μητέρα του και εν συνεχεία μεταβιβάστηκε στον φίλο και σύμβουλο του ποιητή, Ναρσίς Ανσέλ, και τους κληρονόμους του.
Η πώληση της συλλογής αυτή, που έλαβε χώρα στο ξενοδοχείο Drouot στο Παρίσι, απέφερε συνολικά 4.050.000 ευρώ, διπλάσιο ποσό από τις εκτιμήσεις.



ΠΗΓΗ: Μαρία Κουτσουμπα, www.cosmo.gr

'Υλη μαθημάτων χειμερινού εξαμήνου '10


ΚΙΚΕΡΩΝΑΣ Γ ΕΞΑΜΗΝΟ:
--Εισαγωγή στη ρητορεία, τον βίο και το έργο του Κικέρωνα
--Δομή και περιεχόμενο του λόγου Pro Milone
--Μετάφραση και ερμηνευτικά των κεφαλαίων 1, 2, 8, 10, 14, 20, 34, 38
--Γραμματικές κ συντακτικές παρατηρήσεις


ΛΑΤΙΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ:ΤΑΚΙΤΟΣ (Κλ.Κατευθ) Ε ΕΞΑΜΗΝΟΥ:
--Εισαγωγή στη ρωμαϊκή Ιστοριογραφία, στον βίο και το έργο του Τακίτου
--Δομή και περιεχόμενο του Agricola
--Μετάφραση και ερμηνευτικός σχολιασμός των κεφαλαίων 1, 2, 3, 30, 31, 32, 33, 34, 45, 46
--Γραμματικές και συντακτικές παρατηρήσεις


ΟΜΗΡΟΣ: ΟΔΥΣΣΕΙΑ Ε ΕΞΑΜΗΝΟΥ:
--ραψωδία α:στ. 1-324
--ραψωδία δ:στ. 230-619
--ραψωδία η:στ. 146-347
--ραψωδία π:στ. 60-320
--ραψωδία ξ: στ. 115-216

Σύγγραμμα Lactacz: κεδ.ΙV, Η Οδύσσεια, σελ:195-225 ή σύγγραμμα Finley: σελ. 89-179


ΜΕΤΡΙΚΗ ΕΠΙΛΟΓΗΣ Ε ΕΞΑΜΗΝΟΥ
Για την Μετρική Επιλογής Ε Εξαμήνου στην ύλη θα συμπεριλαμβάνεται πιθανότατα μόνο το δακτυλικό εξάμετρο.

3ΒΝΦ: ΚΑΒΑΦΗΣ, ΚΑΡΥΩΤΑΚΗΣ, ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΣ, ΒΑΡΝΑΛΗΣ (ΜΑΘΗΜΑ Θ.Κ. ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ Κ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ) Ε' ΕΞΑΜΗΝΟ:
1)) Από το βιβλίο Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ, ΑΝΘΟΛΟΓΙΑ-ΓΡΑΜΜΑΤΟΛΟΓΙΑ, τόμος Γ' (εκδόσεισ Σοκόλη)
σσ. 16-45, 82-88, 194-201, 308-319, 115-124

2)) Ερμηνευτικές προσεγγίσεις ποιημάτων:
ΚΑΒΑΦΗΣ--> Τείχη, Περιμένοντας τουσ βαρβάρους, Η πόλις, Η σατραπεία, Απολείπειν ο Θεός Αντώνιον, Ιθάκη, Καισαρίων, Αλεξανδρινοί Βασιλείς, Ο Δαρείος, Ηγεμών εκ Δυτικής Λιβύης, Στα 200 π.Χ., Ποσειδωνιάται, Νέοι της Σιδώνος, 400 μ.Χ.
ΚΑΡΥΩΤΑΚΗΣ--> Μπαλάντα στουσ άδοξους ποιητές των αιώνων, Σαν δέσμη από τριαντάφυλλα..., Είμαστε κάτι..., Στο άγαλμα της Ελευθερίασ που φωτίζει τον κόσμο
ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΣ--> Ιερά Οδός, Στ' Όσιου Λουκά το μοναστήρι, Άγραφον, Παλαμάς, Από το "Πνευματικό Εμβατήριο"
ΒΑΡΝΑΛΗΣ--> Οι μοιραίοι, Στο πέρασμά σου, Από "ΤΟ ΦΩΣ ΠΟΥ ΚΑΙΕΙ" Πρόλογος, Από τους "Σκλάβους Πολιορκημένους" Πρόλογος


ΠΑΠΥΡΟΛΟΓΙΑ (Κλ.κατευθ) Ε ΕΞΑΜΗΝΟΥ:

Από το σύγγραμμα του Μανδηλαρά τα κεφάλαια:
--Ορισμός
--Ιστορία των παπύρων (ευκαιριακές ανακαλύψεις, καινούργια εποχή της παπυρολογίας, επιστημονικές αποστολές και ανασκαφές, τόποι και πηγές προέλευσης παπύρων)
--Γραφική ύλη (πάπυρος, κατασκευή παπύρου-χάρτου, κολλήματα, κύλινδρος, εξάπλωση του παπύρου)
--Συναφείς με την Παπυρολογία κλάδοι (Επιγραφική, Παλαιογραφία)
--Σημεία κριτικής στις εκδόσεις παπύρων (έχει δοθεί και φυλλάδιο)
--Βοηθητικά σημεία στους παπύρους και τα χειρόγραφα (Ιδιαίτερα σημεία γραφής, διόρθωση, αρίθμηση)
--Προσφορά της Παπυρολογίας στη Κλασική Φιλολογία

Για τα χαρακτηριστικά των κεφαλαιογράμματων γραφών (επιγραφικής, βακχυλίδειας και ρωμαικής μπορείτε να συμβουλευτείτε το βιβλίο του Mioni ' Εισαγωγή στην Ελληνική Παλαιογραφία' σελ.63-67

Κείμενα:
1) Τιμοθέου, Πέρσαι (στ.1-13)
2)Ικετηρίη Αρτεμισίας
3)Συμβόλαιο γάμου
4)Ελεγεία Συμποσίου
5)Μενάνδρου, Σικυώνιος
6)Ποσειδίππου, Επιγράμματα
7)Ιλιάδα Θ 436-445
8)Βακχυλίδης-Αισχύνης
9)Ιλιάδα Β757-775
10)Ευαγγέλιο κατά Ιωάννην
11)Μενάνδρου, Δύσκολος

ΜΑΘΗΜΑ : ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ(μάθημα επιλογής): ΕΞΑΜΗΝΟ Ε΄
ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ
α)Λαϊκή Τέχνη στον λόγο (Λαϊκή Λογοτεχνία-Φιλολογική Λαογραφία): Αίνιγμα, επωδή, ευχές και κατάρες, παροιμία, δημοτικό τραγούδι(κείμενο-μουσική-χ
ορός), παραμύθι, παραδόσεις, ευτράπελες διηγήσεις, λαογραφικές λέξεις και ονόματα.
β) Νεωτερική Λαογραφία: Γραπτός και προφορικός λόγος στη λαϊκή παράδοση. Ελληνική Λαογραφία και έντυπες πηγές. Δημοσιογραφικός λόγος και παροιμία. Η έντυπη λαϊκή ποίηση στην Κάρπαθο. Μορφή -λειτουργία-σημασία. Η έντυπη λαϊκή ποίηση της Κάσου.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
1. Μιχ. Γ.Μερακλή, Ελληνική Λαογραφία, ενότητες : Κοινωνική Συγκρότηση και Λαϊκή Τέχνη, εκδ. Οδυσσέας, Αθήνα 2004, οι σελ. 307-378.
(Το βιβλίο βρίσκεται ήδη στα χέρια των φοιτητών από το Β΄εξάμηνο κατά τον οποίο διδάχθηκε ένα μέρος του).

2. Από το βιβλίο του Μηνά Αλ. Αλεξιάδη, Νεωτερική Ελληνική Λαογραφία, Καρδαμίτσας, Αθήνα 2006, οι σελ. 59-65, 67-91, 93-112, 129-150, 185-207.

3. Από το βιβλίο του Δημ. Σ. Λουκάτου, Εισαγωγή στην Ελληνική Λαογραφία, ΜΙΕΤ, Αθήνα 19853, οι σελ.93-158.

4. Τα κύρια σημεία των παραδόσεων του διδάσκοντος.
ΗΣΙΟΔΟΣ Ε ΕΞΑΜΗΝΟΥ

Ησιόδου Έργα και Ημέραι στ.1-404

Από τα συγγράμματα μπορεί κανείς να επιλέξει να διαβάσει:

--είτε από τον Lamberton τις σελίδες 12-23 και 135-165
--είτε από τον Μπεζαντάκο τις σελίδες 257-394


ΜΑΘΗΜΑ:ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ(ΜΑΘΗΜΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ) Ε΄ ΕΞΑΜΗΝΟ


Από το σύγγραμμα του Γεωργούλη(οι φοιτητές το έχουν παραλάβει από το Α' εξάμηνο) τα κομμάτια που αναφέρονται αντίστοιχα στα εξής θέματα:

1.Η φιλοσοφία του Πλάτωνος
2.Η φιλοσοφία του Αριστοτέλη
3.Η φιλοσοφία των Στωικών
4.Η φιλοσοφία του Πλωτίνου(για το συγκεκριμένο θέμα μπορείτε να μελετήσετε επίσης το κεφάλαιο που αφορά τον Πλωτίνο στο σύγγραμα "Νεοπλατωνισμός" του Θεοδ. Πελεγρίνη)

Στην εξεταστέα ύλη περιλαμβανεται ΚΑΙ τα κεφάλαια 1-3 από το κείμενο της V.3 Εννεάδας του Πλωτίνου.

Η εξέταση θα αποτελείται από 2 σκέλη.
Στο πρώτο θα πρέπει να πραγματοποιηθεί ανάλυση και σχολιασμός(όχι μετάφραση) ενός χωρίου από το κείμενο.Το ερώτημα αυτό θα βαθμολογηθεί με 5 μονάδες.
Στο δεύτερο οι εξεταζόμενοι καλούνται να επιλέξουν 5 από τις 7 προτεινόμενες ερωτήσεις οι οποίες θα αναφέρονται στα 4 ζητήματα που υπάρχουν προς μελέτη.Η κάθε μία ερώτηση θα βαθμολογηθεί με μία μονάδα έκαστη.


ΜΑΘΗΜΑ:ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΑΙ ΡΩΜΑΪΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ(ΜΑΘΗΜΑ ΚΟΡΜΟΥ) Ε΄ ΕΞΑΜΗΝΟ

α' ομάδα συγγραμάτων
1)Από το σύγγραμμα του W.Schuller "Ιστορία της Αρχαίας Ελλάδας" οι σελ.32-97
2)Από το σύγγραμμα του H.-J Gehrke "Ιστορία του Ελληνιστικού Κόσμου" οι σελ.17-187
3)Από το σύγγραμμα του Ch.Mackay "Αρχαία Ρώμη,Στρατιωτική και Πολιτική Ιστορία" οι σελ.41-82,129-137,141-177,
232-240,243-258,301-317

β' ομάδα συγγραμμάτων
1)Από το σύγγραμμα των Claude Mosse και Annie Schnapp-Gourbeillon "Επίτομη Ιστορία της Αρχαίας Ελλάδας" οι σελ.190-458
2)Από το σύγγραμμα των A.M Ward,F.M Heichelheim,C.A Yeo "Οι Ρωμαίοι" οι σελ.54-89,162-174,213-225,341-379,444-465


Η ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (Επιλογής) Ε΄ΕΞΑΜΗΝΟ

Απ το σύγραμμα της Μαρίας Μαλικιώση-Λοίζου, Ελληνικά Γράμματα
σελ: 17-99, 103-147, 189-202

Απ το σύγραμμα του Μιχάλη Κασσωτάκη, εκδ. Τυπωθήτω
σελ: 43-57, 215-236, 345-362, 413-419, 421-426, 441-448, 451-467, 523-534, 603-620

Τρόπος εξέτασης: Γραπτές εξετάσεις (ερωτήσεις ανοικτού τύπου)

ΥΛΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ Ε΄ΕΞΑΜΗΝΟΥ

Από το σώμα φωτοτυπίων "Μυθολογία"
σελιδες 3-5, 6-15, 16-31, 38-39, 50-59

Από το σύγγραμμα "Ελληνική μυθολογία-Λακωνία":
Θεότητες σελ.49-51
Άρτεμις σελ. 90-93
Απολλων: 113-117
Αθηνά: 137-140
Δίας: 160-163
Ποσειδώνας: 176-178
Αφροδίτη: 206-208
Διόνυσος: 255-260
Κατω Κοσμος-Αδης-Ταιναρο: 269- 282
Κοσμογονια- Θεογονια: 319 -323




ΑΝ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΤΗΝ ΥΛΗ ΚΑΠΟΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ, ΠΑΡΑΘΕΣΤΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΜΕ ΣΧΟΛΙΟ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Έτοιμα τα πρώτα ανέκδοτα βιβλία της Δημιουργικής Ομάδας μας

Με πρωτοβουλία της Δημιουργικής Ομάδας Φοιτητών ξεκίνησε η συγγραφική διασκευή κλασικών έργων αρχαίου δράματος για παιδιά. Τα δύο πρώτα βιβλία δημοσιεύθηκαν ήδη στην ηλεκτρονική βάση βιβλιοδεδομένων scribd.com με την επιμέλεια και διασκευή της Βίλλυς Μπέλο

Εδώ μπορείτε να διαβάσετε τον Οιδίποδα του Σοφοκλή
Εδώ μπορείτε να διαβάσετε την Αντιγόνη του Σοφοκλή

Έφυγε η πρώτη ελληνίδα ακαδημαϊκός Γαλάτεια Σαράντη

Σε ηλικία 89 ετών έφυγε στις 28/12/09 από τη ζωή η λογοτέχνης και ακαδημαϊκός Γαλάτεια Σαράντη.
image
Η Γαλάτεια Σαράντη γεννήθηκε στην Πάτρα. Αποφοίτησε από το Αρσάκειο Πατρών.
Λίγο πριν το ξέσπασμα του πρώτου παγκοσμίου πολέμου εγκαταστάθηκε με την οικογένειά της στην Αθήνα. Γράφτηκε στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών, από όπου όμως δεν αποφοίτησε, καθώς από νεαρή ηλικία αποφάσισε να αφοσιωθεί στη συγγραφή.
Στη λογοτεχνία πρωτοεμφανίστηκε το 1945 με τη δημοσίευση του διηγήματος Το κάστρο στο περιοδικό Νέα Εστία. Ακολούθησαν νέες δημοσιεύσεις διηγημάτων, καθώς και της νουβέλας Το βιβλίο του Γιοχάνες και της Μαρίας, που έγινε δεκτή με ενθουσιασμό από τον Γρηγόριο Ξενόπουλο. Το 1947 κυκλοφόρησε η νουβέλα της Το βιβλίο της Χαράς μαζί με το διήγημα Νάρκες.
Το έργο της Σαράντη είναι κυρίως πεζογραφικό, ασχολήθηκε ωστόσο και με τη λογοτεχνική μετάφραση.
Τιμήθηκε με το Βραβείο της Ομάδας των 12 (για την Επιστροφή), το Κρατικό Βραβείο μυθιστορήματος ( για το Παλιό μας σπίτι), το Κρατικό Βραβείο Διηγήματος (για το Να θυμάσαι τη Βίλνα), το Βραβείο Ιδρύματος Ουράνη της Ακαδημίας Αθηνών (για τις Ρωγμές) και το Βραβείο Παιδικού Μυθιστορήματος του Ι.Δ.Κολλάρου (για το Χαράζει η λευτεριά).
Έργα της μεταφράστηκαν στα αγγλικά, γερμανικά, ιταλικά, ρωσικά, σουηδικά, ουγγρικά, ρουμανικά, πολωνικά, ισπανικά.
Το λογοτεχνικό έργο της Γαλάτειας Σαράντη χαρακτηρίζεται από στέρεη δομή και περιορισμένη εξωτερική δράση, έμφαση στην ψυχογραφία των προσώπων και αγωνιώδη αναζήτηση του νοήματος της ανθρώπινης μοίρας. Μέσα από τη λεπτά επεξεργασμένη γραφή της και την έμμεση κατάθεση του θεωρητικού και ιδεολογικού προβληματισμού της, η Σαράντη στρέφεται κυρίως στο συναισθηματικό κόσμο των ηρώων της, όπως αυτός διαμορφώνεται και εκφράζεται στα πλαίσια του εκάστοτε κοινωνικού περίγυρου.
Το 1997 αναγορεύτηκε μέλος της Ακαδημίας Αθηνών και έγινε η πρώτη ελληνίδα ακαδημαϊκός.
ΒΙΒΛΙΑ ΤΗΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΒΡΕΙΤΕ ΣΤΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΜΑΣ:
  • Ελένη
  • Να θυμάσαι τη Βίλμα : Διηγήματα / Γαλάτεια Σαράντη
  • Πασχαλιές : Μυθιστόρημα / Γαλάτειας Σαράντη
  • Ρωγμές : Μυθιστόρημα
  • Στη χαραυγή της λευτεριάς
  • Τα νερά του Ευρίπου : Μυθιστόρημα
  • Τα όρια : Μυθιστόρημα
  • Χαράζει η λευτεριά : Οι μπαρουτόμυλοι της Δημητσάνας
  • Χρώματα εμπιστοσύνης : Διηγήματα
  • Το παλιό μας σπίτι : Μυθιστόρημα
image
Τα διηγήματα της συλλογής Να θυμάσαι τη Βίλνα (Κρατικό Βραβείο Διηγήματος 1972), γραμμένα με απλότητα και διεισδυτικότητα, αναδεικνύουν, μέσα από την καθημερινότητα των ηρώων τους, τα βασανιστικά ερωτήματα που μας απασχολούν όλους: πώς με αντιλαμβάνεται ο διπλανός μου και πώς εγώ αυτόν, μπορεί να με αγαπήσει, πόσο αξίζω άραγε και πώς μου αντιγυρίζει την αξία μου;
Διαχρονικά θέματα, και ενωτικό νήμα της συλλογής ο αγώνας των ηρώων, ανδρών και γυναικών, για την επιβίωση, τη δικαίωση, τον έρωτα.
image image
image image
image image

ΠΗΓΗ: ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΛΙΒΑΔΕΙΑΣ http://liblivadia.blogspot.com

Προκήρυξη θέσεων εργασίας

Θέσεις ΠΜΣ για κατόχους πτυχίου Οικονομικών Σπουδών προκηρύχθηκαν στις 14/10/2010 από το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου. Για την προκήρυξη δείτε εδώ
Ακόμη τρεις θέσεις ΕΤΕΠ προκηρύχθηκαν ήδη από τα τέλη του Δεκέμβρη, για περισσότερα δείτε εδώ

Αναμονή για το πρόγραμμα της εξεταστικής


Πραγματοποιήθηκε εχθές συνέλευση των καθηγητών του Πανεπιστημίου της πόλης, όπου μεταξύ άλλων συζητήθηκε ο χρόνος διεξαγωγής της χειμερινής εξεταστικής του 2010. Δυστυχώς, δεν έχουμε λάβει γνώση κάποιας ορισμένης ημερομηνίας ακόμη. Ευελπιστώ πως σύντομα θα σας ενημερώσουμε με βεβαιτότητα. Οι φήμες, πάντως, θέλουν ως επικρατέστερες ημερομηνίες έναρξης την 27η Ιανουρίου ή την 1η φεβρουαρίου. Ίδωμεν..

Εξελίξεις στο θέμα ΑΣΕΠ για Φιλολόγους και Ιστορικούς-Αρχαιολόγους

Οι πρώτες υπογραφές μπήκαν, αναμένουνε εναγωνίως το περιβόητο Φ.Ε.Κ. προς πλήρη κατοχύρωση των δικαιωμάτων μας στον εκπαιδευτικό κλάδο. Για περισσότερα κάντε κλικ εδώ

Τετάρτη 13 Ιανουαρίου 2010

Συνέντευξη με τον συγγραφέα Ξενοφώντα Φουρναράκο

Ο Ξενοφών Φουρναράκος μας μιλά με αφορμή την πρώτη του ποιητική συλλογή με τίτλο «Η ασκητική του Αγιου Ερωτα»


Συνέντευξη στη Βίλλυ Μπελογιάννη

Οταν μιλά κανείς με νεαρούς ανθρώπους των δημιουργικών τεχνών, όπως ο Καλαματιανός ποιητής Ξενοφών Φουρναράκος, δεν μπορεί να αποφύγει εκείνο το ελπιδοφόρο συναίσθημα που διαψεύδει τις παραδεδομένες πεποιθήσεις περί πνευματικής παρακμής. Το βέβαιο είναι πως διαβάζοντας το μόλις προσφάτως εκδεδομένο ποίημα του, η ρομαντική πίστη μας στην πνευματική φύση των ανθρώπων αφυπνίστηκε ανεπιστρεπτί. Στην συνέντευξη που ακολουθεί, ο Ξενοφών Φουρναράκος μας λέει δύο λόγια για την δική του «Ασκητική του Αγιου Ερωτα».

- «Η ασκητική του Αγιου Ερωτα»… Πρόκειται ολοφάνερα για μια πρωτόγνωρη ωδή στον Ερωτα. Παραλληλίζοντας τον «Αγιο Ερωτα» σου με έναν «άγιο-ασκητή», πιστεύεις εν τέλει πως ο έρωτας είναι καταδικασμένος να περνά μέσα από φουρτούνες και θύελλες για να φτάσει στην ιδανική του κατάσταση;

Η ασκητική του Αγιου Ερωτα εκφράζει έναν τρόπο «άσκησης» στον Ερωτα, ο οποίος Ερωτας μόνο σαν Αγιος μπορεί να υπάρξει. Αγιος στην κυριολεκτική του σημασία σημαίνει αγωνιστής. Η ασκητική του Αγίου Ερωτα είναι μία προετοιμασία για την παλαίστρα του Ερωτα.
Πράγματι πιστεύω πως ο Ερωτας πρέπει να περάσει μέσα από δυσκολίες για να ισχυροποιηθεί αλλιώς στην πρώτη μικρή δυσκολία θα καταρρεύσει. Ο,τι δεν ασκείται τελικά ατροφεί.

- Θα έλεγε κανείς, διαβάζοντας την ενότητα του ποιήματος την παρατεθειμένη στο διαδίκτυο, πως είσαι φανερά επηρεασμένος από τον Ελύτη («Μ’ ένα γυαλί χαράζω την παλάμη ν’ αλλάξω τις γραμμές της μοίρας»). Ποιες θεωρείς άμεσες λογοτεχνικές επιρροές σου;

Ο συγκεκριμένος στίχος είναι από τους πρώτους χρονολογικά στίχους του βιβλίου και γράφτηκε πριν από αρκετά χρόνια. Εκείνη την εποχή πράγματι δεν είχα βρει ακόμα εντελώς το προσωπικό μου ύφος, πειραματιζόμουν θα μπορούσα να πω. Παρ’ όλα αυτά, ήταν ένας στίχος που μου άρεσε και γι αυτό τον συμπεριέλαβα. Το εκφραστικό ύφος του βιβλίου στο σύνολό του όμως είναι ένα ύφος καθαρά προσωπικό.
Ο Καβάφης υπήρξε ο μεγαλύτερος και ο σπουδαιότερος δάσκαλος για μένα, αλλά και ο Σεφέρης και ο Ελύτης σε πολύ μεγάλο βαθμό, καθώς και ο Ρίτσος. Επιδίωξα όμως να μάθω από αυτούς, όχι να τους αντιγράψω.

- Πρόκειται για το πρώτο σου βιβλίο. Ενας μεγάλος φιλόσοφος, ο Καντ, υποστήριζε πως οι «πραγματικοί λογοτέχνες» δεν γράφουν παρά μόνο ένα μεγάλο σύγγραμμα στην ζωή τους. Σε τρομάζει το ενδεχόμενο να μην έχεις παρόμοια έμπνευση στο μέλλον;

Καταρχήν, ας βάλουμε τα πράγματα στη θέση τους. Ο Καντ αναφερόταν στους μεγάλους λογοτέχνες, όχι σε μένα. Και για να απαντήσω τώρα στην ερώτηση, όχι, δεν με τρομάζει το ενδεχόμενο να μην έχω έμπνευση στο μέλλον, αυτό που με τρομάζει είναι να μην έχω έμπνευση και να συνεχίζω να γράφω.

- Πώς γεννήθηκε λοιπόν η «Ασκητική του Αγιου Ερωτα»;

Η ασκητική του Αγιου Ερωτα ξεκίνησε να γράφεται πριν από αρκετά χρόνια κι ενώ στην αρχή δεν ήμουν βέβαιος τι ήταν αυτό που έγραφα, σιγά σιγά άρχισε να παίρνει σχήμα. Κάποια στιγμή όμως συνέβη κάτι συγκλονιστικό. Ηρθε η μούσα! Τελικά τίποτα δεν συνέβη μεταξύ μας, αλλά αυτό δεν έχει τόση σημασία. Τι νόημα θα είχε να έγραφα για κάποια μόνο και μόνο με την προϋπόθεση πως θα ανταποκρινόταν στα αισθήματά μου; Αυτό νομίζω πως είναι και το σημαντικότερο στοιχείο του βιβλίου, η ανιδιοτέλεια με την οποία γράφτηκε.
Ωστόσο, ως πηγή έμπνευσης δεν είναι αποκλειστικά και μόνο μία γυναίκα, είναι η ίδια η ανθρώπινη υπόσταση, γιατί αν περιοριζόμουν μόνο σε μία γυναίκα θα ήταν μία πράξη κινούμενη από συγκαλυμμένο εγωισμό. Κάθε γυναίκα μπορεί να μετατραπεί σε μούσα, φτάνει ν’ αγαπηθεί, αυτή είναι η πρώτη και η κυριότερη προϋπόθεση. Δεν υπάρχουν γυναίκες που δεν μπορούν να εμπνεύσουν, υπάρχουν άντρες που δεν μπορούν να τις αγαπήσουν. Και το αντίστροφο βέβαια, οφείλω να συμπληρώσω.

- Το νεαρό της ηλικίας σου προξενεί εντύπωση, όταν αντικρίζει κανείς ένα τόσο ώριμα κεντημένο ποίημα. Πώς σε αντιμετωπίζει η λογοτεχνική κοινότητα; Επιπλέον, πόσο εύκολο είναι να παραμένει κανείς «ρομαντικός» στις μέρες μας;

Η λογοτεχνική κοινότητα δεν γνωρίζει την ύπαρξή μου. Περί ρομαντικότητας τώρα, όσο παράξενο ίσως κι αν ακουστεί δεν θεωρώ τον εαυτό μου ρομαντικό, μάλλον ρεαλιστή τον θεωρώ. Κοιτάζω γύρω μου και αυτό που βλέπω είναι πως χωρίς αγάπη τίποτα καλό δεν μπορεί να υπάρξει. Πόσο ρομαντική μπορεί να θεωρηθεί μία τόσο ρεαλιστική διαπίστωση;

- Η «Ασκητική του Αγιου Ερωτα» έχει ορισμένο δέκτη;

Η ασκητική του Αγιου Ερωτα απευθύνεται σε όλους, το θέμα είναι, αν θα βρει ανταπόκριση από τον αναγνώστη. Ολες οι μορφές των ανθρώπινων σχέσεων βασίζονται στην αλληλεπίδρασή τους.

- Είναι ένα αποκύημα πεσιμισμού το ποίημα αυτό; Προσωπικά δυσκολεύομαι να το συγκαταλέξω σε κάποιο είδος της λογοτεχνικής γραμματολογίας, καθώς δείχνει να πορεύεται ακροθιγώς μέσα από όλες τις φάσεις της ερωτικής οντότητας – πάθος, θλίψη, νοσταλγία, μετάνοια, λατρεία, ευτυχία…

Είναι έτσι όπως το τοποθετείς, αντανακλάει πολλές διαφορετικές εικόνες, όπως πολύπλευρη είναι και η ίδια η ανθρώπινη υπόσταση. Βέβαια η λύπη και η μοναξιά ξεπροβάλλουν πιο έντονα, για τον έρωτα που δεν βρίσκει ανταπόκριση άλλωστε μιλάει, όμως και πάλι, δεν εξυμνείται η παράδοση στη λύπη αλλά η μονομαχία μαζί της. Το όπλο, και σε αυτή την περίπτωση, είναι για άλλη μια φορά η ειλικρινής ανιδιοτέλεια… «Ο πόνος ο δικός μου είναι βουβός, σε κοιτάζει με μάτια χαμογελαστά. / Η Λύτρωση / θα έρθει μέσ’ από την δική σου την ευτυχία / Οχι την δική μου.…»

- Η απήχηση που είχε το βιβλίο δεν μπορεί να μετρηθεί σε απλά ποσοστά, παρατηρώ στο διαδίκτυο ουσιώδη σχόλια αναγνωστών πάνω στα συναισθήματα τέρψης που προκάλεσε η ανάγνωση του. Πιστεύεις ότι το ποίημα εκπλήρωσε τον στόχο του; Αφού βρήκε δηλαδή σχεδόν ο κάθε αναγνώστης κάτι που να τον αφορά.

Η σχέση ενός λογοτέχνη με τον αναγνώστη βασίζεται πάντα στην αλληλεπίδρασή τους – ο αναγνώστης είναι ένας συν-δημιουργός. Ετσι, άλλη απήχηση έχει το ίδιο λογοτεχνικό έργο σε δύο διαφορετικούς ανθρώπους, και αυτή η απήχηση δεν έχει να κάνει απαραίτητα με την μόρφωση ή την νοημοσύνη κάποιου. Πιο καλά θεωρώ πως θα νιώσει το βιβλίο μία απλή νοικοκυρά πλούσια σε αισθήματα, παρά ένας κορυφαίος ακαδημαϊκός εγκλωβισμένος στην διανοητική του αυταρέσκεια. Η ασκητική του Αγιου Ερωτα έχει σαν θέμα της τον Ερωτα, και στον Ερωτα όλη η ουσία βρίσκεται στο να τον βιώσουμε, όχι στο να τον αναλύσουμε.
Κάθε φορά που ένας άνθρωπος συγκινείται με την ανάγνωση του βιβλίου, η ασκητική του Αγιου Ερωτα εκπληρώνει τον σκοπό της.

- Πώς βλέπεις την «τετράγωνη» παράδοση λογοτεχνικών κειμένων στην εκπαίδευση;

Είναι κι αυτό άλλη μία μέθοδος σερβιρίσματος κονσερβοποιημένης γνώσης. Ο στόχος δεν είναι οι μαθητές να εξελιχθούν σε ανθρώπους που θα μάθουν να σκέφτονται, ο στόχος είναι να εξελιχθούν σε ανθρώπους που θα μάθουν να δέχονται. Στο χέρι μας είναι, αυτή τη νοοτροπία, και μάλιστα στην καθολική της μορφή, να την πολεμήσουμε. Η ζωή που μας δόθηκε να ζήσουμε δεν είναι απαραίτητη αυτή, μπορεί να είναι κάποια άλλη, όποια θέλουμε εμείς.


============================
Info:
Το βιβλίο «Η Ασκητική του Αγιου Ερωτα» κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ελυτρον και μπορείτε να το βρείτε στα περισσότερα βιβλιοπωλεία της Καλαμάτας.
Εκδόσεις Ελυτρον: Ιατροπούλου 1, Καλαμάτα. Τηλ.: 27210 94173. E-mail: elytron@otenet.gr
============================


ΠΗΓΗ: Η συνέντευξη δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα "Στην Μπρίζα" τον Φεβρουάριο του '09